Bár az Iosis egy sportos kupé volt, a Mondeo pedig egy családi limuzin illetve kombi, a tervezőknek az ígéretnek megfelelően sikerült átmenteni a formajegyeket. Az új Mondeo dinamikus megjelenésű, ami a masszív sárvédőíveknek, az emelkedő övvonalnak és az ugyanakkor szűkülő üvegfelületeknek köszönhető. Hátul az S-Maxéhoz hasonló lámpákat kap a kocsi.
Az utastérben szintén a Galaxynál és az S-Maxnál megismert formák köszönnek vissza. A középkonzolt és a műszerfalat is egy-egy méretes kijelző uralja. Utóbbi miatt a kör alakú kilométeróra miatt a fordulatszámmérő például csak egy fél ív.
2007-ben kerül piacra az autó, amely az S-Max illetve a Galaxy padlólemezére épül. Akkor természetesen már nemcsak kombi, de limuzin karosszériával is elérhető lesz majd.
A Mondeo számára kezdetben a 1,6 literes benzines lesz az alapmotor 115 lóerővel, ami mellett a Focus ST-ből származó 2.5 literes, öthengeres, 220 lovas turbómotor is bekerül a kocsiba.
Elsősorban a dízelpalettára koncentrál a Ford, hiszen a két benzines mellé négy gázolajos erőforrást terveznek. Az 1.8-as TDCi 100, a 2.0 literes pedig 130 és 140 lóerős változatban lesz elérhető. Emellett a Peugeot 607-ből illetve a Jaguarból ismert 2.7-es V6-os bevetését is fontolgatják.