Brutalitás felsőfokon
Jövő héten mutatja be hivatalosan a Mercedes-Benz a CL 63 AMG-t. Az 525 lóerős V8-as azonban közelébe sem ér annak, amit a Brabus ültetett a luxuskupé orrába.

Eredetileg a Rocket számára fejlesztették a blokkot, majd azzal elkészítették a világ legerősebb Roadsterét, illetve az S-osztályból is versenyautót faragtak.

A motor alapját a Mercedes 5,5 literes V12-es blokkja adja, amit két turbófeltöltővel szerel a stuttgarti gyártó. Ezt az erőforrást teljesen újjá építi a Brabus, aminek eredményeként nem csak a lökettérfogat nő 6,3 literre, de brutális teljesítmény szabadul az utakra. 730 lóerőt illetve 1320 newtonmétert préseltek ki a motorból, mindezt úgy, hogy 100.000 kilométer vagy 3 év garancia is jár mellé.

Már a motor adatai is sejtetik, hogy nem akármilyen modell született. A Brabus CL-nek mindössze 4 másodperc is elegendő, hogy állóhelyből átlépje a 100 km/órát. Ám ez csak a kezdet, újabb 7,9 másodperc után már a 200-as jelzésen is túl van a mutató, és rendületlenül tör előre. Egészen 340-ig tart a száguldás, ahol az elektronika állítja meg a kocsit. Aki ennél is gyorsabban menne, az vegyen Rocketet.

A teljesítményhez illő a fékrendszer tudása is. A gyári elemek helyét elöl 380, hátul 350 milliméteres, leginkább egy kisebb autó kerekére emlékeztető féktárcsák vették át. Így bár a CL-hez is lehet választani 18-19 colos felniket is a Brabus kínálatából, aki a spéci féket is felszerelteti, annak kell a 20-as, de jobb, ha inkább a 21 colossal rendeli meg a kocsit.

Utóbbira elöl 255/30, hátul 285/30-as abroncsok kerülnek, amik az elektronikus vezérlésű futómű áthangolásával jelentősen növelik a kocsi stabilitását. A kasztni 25 milliméterrel ül alacsonyabban.

Ahogy azt megszokhattuk a Brabustól, nem csinálnak űrhajót az átalakított modellekből, azok megőrzik eredeti formáikat. Ezúttal is csak annyira alakították át a lökhárítókat, hogy azok nagy sebességnél több leszorítóerőt termeljenek, illetve több hűsítő levegő jusson a fékeknek, hűtőknek.