Ez egyfajta Almera
Pechünkre a szériaautót is pont így hívják, de most legalább már tudjuk, hogyan kell ejteni: „káskáj”. A nevet érdemes megjegyezni, mert a Nissan nagyon érdekes modellváltást celebrál ezzel a kocsival. Az Almera a kalapos Skodásoknak volt kiváló autó, megbízható, józan, de dögunalmas kocsiként. Ilyen autókkal ma már nem lehet pénzt keresni, ezért a Nissan valami egészen divatos utódot kerített a helyére.

A Qashqai egy személyautós szabadidő-autó, tehát nem valamiféle rámenős dromedár, hanem egy lendületes formájú, csak egészen kicsit terepjárós kocsi. Igazi kategóriák közötti autó, angolul crossover, ami ma nagyon divatos.

431 centijével kisebb, mint a kompakt szabadidő-autók, de nem is a RAV4 és a Honda CR-V ellenfelének szánják. A Qashqai igazi családi autó.

Mivel a kocsi a Renault-Nissan konszern szülötte, a motorokban is van átfedés a két márka között. A dízeleket a franciák adják, a kisebbik az 1.5 dCi 106 lóerővel, az erősebb az új kétliteres dízel 150 lóerővel. Az alapmodell az ezerhatos benzines, amely 115 lóerős. A nagyobbik benzines is kétliteres, első körben 140 lóerős verzióban lesz kapható, aztán 160 lovast is kihoznak majd.

Alapesetben fronthajtású a Qashqai, a kétliteres motorokhoz viszont kapható lesz összkerékhajtás is. Ezt az X-Trailből veszik át, de aki terepezni akar, az nem jó helyen kopogtat. A Qashqai nem való dzsuvába, hiába magasabb a személyautóknál.

A futóművön nem spóroltak, olcsóbban is kihozhatták volna, de hátul is független a felfüggesztés. A fékrendszer elektronikája magától kiegyenlíti a csökkenő fékhatást, ha a négy tárcsa túlmelegszik, de más szempontból is odafigyeltek a biztonságra.

Itthon 2007 februárban vagy márciusban jelenik meg az autó, amelyet Nagy-Britanniában gyártanak. Egy ideig úgy tűnt, hogy 4,5 millió forintról indul majd az egy-hatos Qashqai, de a forint árfolyamával még bármi lehet a következő hónapokban, ezért csak jövőre tudunk majd biztosat.