Vége a kísérletezésnek a Renault-nál

Nem lesz cuki

A Párizsi Autókiállításon látható tanulmány alapján a következő Twingo nagyon más lesz, mint a mostani. Míg az első széria aranyos első lámpái köré még szempillákat ragasztgatnak a nők, a második kiadás sokkal vagányabb, keményebb, nem olyan édibédi.

Igaz, a világban is keményebbek lettek a viszonyok 1993 óta, amióta a Twingót gyártják. A G Mercivel és a VW Sharan-SEAT Alhambra párossal együtt a Twingo I az európai autóipar veteránja.

Visszaesnek a dízelek?

A tanulmányautó motorja is izgalmas, egy ezerkettes benzines turbóval, 145 Nm-rel és 99 lóerővel. A legjobb a dologban, hogy 2007-től ez a motor utcai Renault-kban (Modus, Twingo) is benne lesz és állítólag csak 5,9 litert fogyaszt majd.

Benne van a keverőpult

Akkor jön el a feltöltött benzines ideje, mikor az Euro5 szabványt a dízelek csak nagyon drága megoldásokkal teljesítik, tehát annyira drágává válnak, hogy csökken irántuk a kereslet. A környezetvédelmi normák szigorítása, a kötelező részecskeszűrő és a dízelekhez szükséges más drága megoldások elhozhatják a benzinesek reneszánszát.

Belül van min ámulni, a műszerfalban beépített keverőpulton, a középső 15 colos képernyőn, a két iPod lejátszón, a fedélzeti Internet-elérésen webkamerával, a négy sportülésen. Ilyen zenei háttér mellett nem maradhatott ki az USB bemenet, ami a középkonzolon található. A Twingo Concept 360 centis, tehát 17 centivel nagyobb a jelenleginél.

Kockázatmentes terepjáró

Főként a másik tanulmányautón látszik, hogy a Renault-nál vége a formai kísérletezésnek. Házon belülről is megkapták a formatervezők, hogy nem olyan kocsikat kellene tervezniük, amiket design díjakkal tüntetnek ki, hanem olyanokat, amit az emberek meg is vesznek. A Koleos már veszélytelen autó, jó vaskos kerékívekkel, könnyen emészthető, tetszetős formában.

Ránézésre a kocsi kész van. Nem túl nagy, igazi kompakt szabadidőautó. Ahhoz kicsi, hogy 7 ülése legyen, de az ötöt majd ügyesen lehet variálni benne. Rakodóhelyből bőven lesz elég, mert még a padlóban is elszórtak párat, akár a Scénicben.

177 lóerős 2.0 dCi

A Koleos nem Nissan padlólemezre épül, hanem egy koreai, a Samsung Motorsnál készülő szabadidő-autó alapjaira épül. Valószínűleg gyártani is Dél-Koreában fogják, a Renault-Nissan konszernhez tartozó Samsungnál. 4×4-es hajtása rokon a Nissan X-Traillel, ezért a szabadidő-autók között a Koleos az elszántabb terepjárók közé tartozhat majd. Az első és a hátsó kerekek között 0-100 arányban osztja el a motorerőt az elektronika.

A Renault újra nekifut a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi kategóriájában. Kattints át!


Hasmagassága 20 centi, de ebben a 19 colos felniknek is része van. A kocsinak elektronikus fékvezérlés segít lejutni a lejtőkön és elindulni meredélyeken, meggátolva a visszagurulást. A tanulmány motorja az új kétliteres dCi alaposan felszúrva. A dízel adalékmentes részecskeszűrővel 177 lóerőt tud.

Twingo jövőre, SUV 2008-ban

A Renault megkülönbözteti a show cart és a concept cart. A Twingo és a Koleos show car, mivel egészen közel állnak a szériagyártású modellekhez. Az új Twingo a jövő év közepén, a Koleos pedig 2008 elején mutatkozhat be.

A Nepta viszont színtiszta koncepcióautó, mert nem lesz belőle megvehető kocsi a következő években. Ha lenne, a négyszemélyes luxuskabrió nagy és drága volna, amivel a Renault arra utal, hogy szeretne bátrabban megjelenni a felső kategóriában, ahol eddig sokszor kopogtattak, és többször koppantak is.

Mint a 300 SL

Elég extravagáns az autó, szárnyas ajtói vannak, mint a Mercedes-Benz 300 SL-nek. Nyitásukat és zárásukat motor végzi, máskülönben Fekete Laci sem jutna ki belőlük.

Hajtásláncával a Nepta tényleg nagypályán mozog, hathengeres motorja 3,5 literes és 420 lóerős, automata váltója is hétfokozatú, mint a nagyoké. Ha a V6-os motor kihozza az emberből az állatot, 4,9 másodperc alatt százra taposható a koncepcióautó.