3 nagy szám van a Citroënnél: a C4 Picasso
A másik nagy dobás a C-Métisse
A harmadik a C4 WRC
Ez a DS egy transformer
30 fotó
Minden csupa fény és csillogás, nagy a forgalom Citroën monumentális standján. Sötétszürke puha szőnyegen mászkálunk, ami sokkal kényelmesebb, mint a kőkemény parkettán vagy kövön, talpig ünneplőben.

Új WRC, új egyterű

Itt van az új C4 Picasso, a rali vb-n mindent megnyerő Xsara WRC utódja és az egész szalon legtöbbet fényképezett autóinak egyike, a C-Métisse koncepcióautó.

Métisse magyarul annyit jelent, hogy mesztic, akik az indiánok és a színes bőrűek nászából származnak. Mulatt embertársaink megszületéséhez néger és sápadtarcú, a zambókéhoz pedig színesbőrű és indián szülők kellenek.

Dízel hibrid, három motorral

Antropológiai kitekintésünk után vissza a legalább ennyire sokszínű tanulmányhoz, amelyben egy V6-os dízelmotor és két villanymotor is van. Gyorsan tudjuk le az adatokat: a hibrid mesztic 6,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, viszi a 250-et és a dízelmotor 208 lóerejéhez a két villanymotor hozzátesz 15-15 kW-ot és 400-400 Nm-t.

Ezt össze sem adjuk, annyira sok. A C-Métisse-ben az első kerekeket hajtja a V6-os tádé, a hátsókat pedig egy-egy villanymotor a kerékagyban. Az átlagfogyasztás minden erőfölény ellenére csupán 6,5 liter százon a Citroën szerint. A villanymotorok erős gyorsításkor szállnak be, vagy akkor, ha összkerékhajtásra szorul az autó.

SuperSeb lesérült

Van egy másik összkerekes autó is a standon, a C4 WRC. Bár Sébastien Loeb kifolyólag eltörte a karját, reméljük „SuperSeb” gyorsan felépül és jövőre már a C4 WRC-vel indul a rali világbajnokságon. Az új autóval végre izgalmasabb lehet a rali vb, mert a ritkán hibázó pilóta, a legmegbízhatóbb és az egyik leggyorsabb autó így egyben nem sok körömrágást engedélyezett a nézőknek.

Transformer a DS-ből

Valószínűleg nem ezt a kocsit szánták a legnagyobb számnak, de a DS-ből született robotemberre akkor is emlékezni fogunk, mikor már régen összekevertük a C-Métisse-t C-Airdreammel és más tanulmányokkal.