Lenyomtak minket a nagyok: a Peugeot, a Citroën, a Renault és a Toyota jobbnál-jobb tanulmányautókkal kápráztatott el minket, de végül csak eljutottunk a Suzukihoz is. Nemzeti kötelességünk minden szalonon meglátogatni a hazai autógyár standját, ahol most volt is mit nézni.
Állítólag tökmindegy, hogy fiatalok vagyunk vagy idősek, esetleg családosak, a Splash (csobbanás) a mi autónk. Nekem tetszik, annak ellenére, hogy kicsit buszos a formája, a masszív sárvédőívekkel illetve a szinte gömb formájú motorháztetővel igen izgalmas darab.
Modern kívül belül
Jót tesz a látványnak, hogy csak a C-oszlopot fényezték a karosszéria színére, az elsők feketék. Érdekes jelenség egy Suzuki orrán látni az Audi Single Frame hűtőmaszk kistestvérét.
Hogy ebből mi marad, mikor a sorozatgyártású változat átveszi a Wagon R+ helyét, az kérdéses. A 18 colos könnyűfém-felnik és a LED-es fényszórók biztos eltűnnek a kocsiról. A visszapillantó tükrök helyére csak egy tükörnek látszó tárgy került. Egyes egyedül arra szolgál, hogy helyet adjon a hátrafelé néző kameráknak, illetve az első irányjelzőknek.
Nincs túlbonyolítva az utastér sem, egyszerű, de modern és látványos. A műszeregység egyetlen kilométerórából áll, de a közepébe épített fedélzeti számítógép megmutatja az üzemanyagszintet, az időt, az adott váltófokozatot, átlagfogyasztást stb. A középkonzolt a navigációs rendszer kijelzője uralja, alatta viszont feltűnik egy a BMW iDrive vezérlőjére hajazó központi gomb.
Tágas és biztonságos
Beülni nem tudtunk, de gyerekkorunkat idézve, orrunkat az ablakhoz nyomva megállapítottuk, nem elképzelhetetlen, hogy hátul elférjen egy átlagos magasságú felnőtt. Ám lehet, hogy csak az üvegtető csalta meg a szemünket. A motor a kormánytól jobbra, gombnyomással indul, az erőt 1,2-es 16 szelepes blokk adja. A nyomatékváltó négyfokozatú automata, amit a középkonzolon tanyázó gömb forgatásával lehet működésre ösztökélni.
Bár nálunk még mindig könnyen lemondanak az emberek a biztonsági felszerelésekről, ha pár forintot spórolhatnak, a Splasht minden jóval ellátták. Van ABS, ESP, négy tárcsafék, biztonsági kormányoszlop és pedálsor. Ezenkívül övfeszítők és överő-határolók, első-, oldalsó- és fejlégzsákok vigyáznak ránk.
Sportos többiek
Kiállították az autószalonon a Suzuki Swift Sportot, a 125 lóerős méregzsákot otthon is meg lehet rendelni. A Sport az eddig kiadott képektől eltérő optikai kiegészítőket kapott, még Párizsban is olyan sajtóanyagot adtak, amiben vélhetően a japán modell szerepelt. Akinek ez nem elég, ámulhat „Monster” Tajima több mint 900 lóerős, Grand Vitarából épített versenyautója mellett.