Opel Corsa és a sikerek
Nagy az izgalom az Opelnél, úgy hiányzik nekik az új Corsa sikere, mint egy falat kenyér. A Fiat Punto rokoni szálaira épített kisautónak úgy tűnik, minden esélye megvan a cél beteljesítésére. Már 73 ezer autó kelt el az előértékesítések során, pedig élő autót még csak mostanság kapnak a német kereskedések. Hazánkban is hasonlóan szépen szalad az előrendelés, 1500 autónál áll a számláló. Drezdában mi is vezettük már, kollégánk ámult-bámult a fejlődésen.

Frontera-pótló

Szörényi András csak halkan merte bevallani, szerinte ez az Opel Antara bizony rusnya egy dög. Arra alapozva nyilatkozott tőle szokatlanul nyersen, hogy nemrég látta testközelből a nagy testvért, a Chevrolet Captivát. Az valahogy jobban bejött. Mintha ügyesebben játszadoztak volna a lámpákkal és a farával. Az Opel drabálisan konzervatív járgány. De mintha most ez lenne a trend: a Honda CR-V és a Mazda CX-7 is pont ilyen unalmas nagytestű.

Különbség csak a marketingben

A Captiva inkább a családi autó, hosszabb és tágasabb is, akár hétüléses is lehet. Az Opel ellenben csak öt székkel jön ki a gyárból, és kisebb csomagtartóval. A motorkínálatban nincs különbség: 227 lóerős a 3,2-es V6 benzinmotor, 140 lóerős a kisebb 2,4-es. Dízelmotorból egyfajta 2,0 literes készül, 150 lóerővel. Jól sejtik, ez nem az Alfa-eredetű dízel, ami az Opel többi autójába is kerül. A Chevrolet külön dízelmotort készíttetett magának, mivel a GM-Fiat egyezség ezt így diktálja.