Sportos sárgaság a Skodától
A Joyster

Körülbelül két hete volt, hogy a Skoda sovány információk mellett szétküldött a világba egy képet a cseh gyár legújabb tanulmányautójáról, a Joysterről. Fölöslegesen biztos nem csinálták meg, hiszen a Roomster is tanulmányként kezdte 2003-ban az életét, most meg már meg is lehet venni, vezettük is. Ahogy elődeiben, úgy a Joyterben is a jövő Skodáit lehet felfedezni.

Az autó formája emlékeztet a Roomsterre, de ha akarjuk a Suzuki Swiftet is felfedezhetjük benne. A háromajtós modell legfőbb jellemzője a bukósisak rostélyára emlékeztető első üvegek. Elöl a hűtőmaszk köti össze a két fényszórót, míg hátul a C oszlopokról függőlegesen lefutva, majd vízszintesbe térnek át a lámpák.

Nemcsak a háromajtós forma, de a hatalmas felnik és a középre helyezett kipufogó is a sportosságot erősíti. Szinte a Joyster teljes tetejét befedi a hatalmas panoráma ablak, amely garantálja, hogy tágasabbnak tűnjön a kocsi, mint amilyen.

A háromküllős kormánnyal és kagylósított ülésekkel belül is folytatódik a sportos elemek sora, de az igazi érdekességet a hátsó ülése jelenti. Az ugyanis nem csak előre dönthető le, hanem hátra is, ezzel egy kényelmes padot létrehozva a kocsi mögött. Érdekesség még a központi kijelző is, amely egy kis sínen elcsúsztatható az utas elé, illetve a műszerfal közepén kialakított cipzárral ellátott tároló.

Octavia Scout és RS TDI

Szintén Párizsban mutatkozott be hivatalosan az Octavia szabadidő-autó, a Scout.

Az Octavia Combi 4×4 technikáját felhasználva készítették el a kocsit a Skoda emberei. A sima modellhez képest 16 milliméterrel megemelték a kocsi, de terepen jól jönnek a fényezetlen elemek is, amiken kevésbé feltűnő a karistolás. 140 lóerős 2.0 literes TDI-vel és 150 lovas 2.0 FSI benzinessel készül a jármű.

A mezei Octavia is megkapta a Volkswagen csoport új dízelmotorját. Ám ott az erősebb 170 lóerős változatot vetették be, ehhez hozzáadtak némi spoilert, sportfutóművet és elkészült az Octavia RS dízelben.

Amellett, hogy a kocsi takarékos üzemben 5,8 litert fogyaszt, ha nagyon kell, 8,5 másodperc alatt éri el a 100-at. Végsebessége sem kevés, 225 km/óra.