Nem titok, hogy szabadidő-autó jellegű modellel kívánja bővíteni kínálatát a MINI. A Párizsi Autószalonra készített Crossover Concept jelzi mire is számíthatunk. A tanulmány még a Clubmannél is nagyobb, a hossza meghaladja a négy métert, a tengelytávolsága 2606 milliméter.
További érdekesség a járgány különleges ajtókombinációja. Míg jobboldalt normál hátsó ajtót alkalmaznak, addig a vezető mögé egy tolóajtót kinyitva lehet beülni. Itt persze B oszlop sincs, ami igazán könnyedé teszi a hátsó ülések elérését. A helyzet egészen olyan, mint a
Škoda Roomster esetében, amikor a tanulmányt megnéző látogatókon mérték le, hogy melyik ajtóvariánst alkalmazzák szériában. A Crossoveren az ötödik ajtó is vadiúj konstrukció, hiszen a normál MINI-n felfelé, a Clubmanen szekrényajtó-szerűen, itt egyben, oldalra nyílik.
Belül egyébként négy különálló ülést alakítottak ki, ami vélhetően csak a tanulmányon lesz így. Az utastér hangulata kettős, egyfelől klasszikus jegyek köszönnek vissza, de futurisztikus megoldásokkal fűszerezve. Ennek központi eleme a műszerfalat uraló gömb, amely amellett, hogy a korábbiakhoz hasonlóan a sebességjelző funkcióját is betölti, egyesíti a szórakozató, a telekommunikációs és a navigációs rendszereket, különleges megjelenítést csatolva hozzájuk.
Nemcsak a magasabbra helyezett karosszéria miatt hívja Crossovernek az autót a MINI, de a padló alatt négykerék-hajtás szerepel. Részleteket nem tudni róla, de korábban azt pletykálták, hogy alapvetően megváltoztatja MINI-t. Alapesetben a hátsó kerekeknek juttat nagyobb nyomatékot, ha szükséges, akkor nő az első tengely szerepe.
Nincs tudomásunk a motorokról sem, de nem kétséges az ismert 1,6-os változatokat alkalmazzák, mind a benzines, mind a dízel kiviteleknél.