A Renault legérdekesebb újdonsága egyértelműen az Ondelios lesz a Párizsi Autószalonon – a gyártó természetesen már előre elárult jó néhány részletet.

Az új tanulmányt a Renault áramvonalas utazóautónak nevezi, és úgy hirdeti, mint a jövő autóját. A valóban nagyon áramló formájú, 4,8 méter hosszú és 1,6 méter magas négykerekű meglepően alacsony, 0,29-es légellenállási együtthatóval rendelkezik,

Országúti hi-tech a Renault-tól 1
Országúti hi-tech a Renault-tól 21


nem beszélnek a levegőbe. Az érdekes orr mellett plexi tető és felfelé nyíló ajtók teljesítik ki a nem is olyan távoli jövőt sugárzó hangulatot. A beltérben világító kezelőeszközök nyújtanak kicsit gagyi jövős hatást.

Az autóban három sorban hat egyedi ülés található, természetesen mindegyik rendelkezik saját hordozható multimédiás kütyüvel, amely a filmnézés és a zenehallgatás mellett hálózati játékra is alkalmas. A fejtámaszokba beépítve mindenkinek saját hangszóró is jut. A kényelmet szolgálja a multizónás klíma.

Az Ondeliost hibridhajtású, a 205 lóerős 2 literes belsőégésű erőforrás mellett az első és a hátsó tengely is kapott egy-egy elektromotort. A lítium-ion akksik által táplált elektromotorok gyorsításnál segítik ki a belsőégésű „kollégát”, a hátsó példány a tapadásban is rásegít, ha az ESP rendszer szerint ez szükséges, míg az első darab start-stop rendszerrel segíti, hogy az autó a lehető legkörnyezetkímélőbb legyen.

Országúti hi-tech a Renault-tól 22


A kis légellenállás, a hibridrendszer és a duplakuplungos, hétsebességes váltó meg is hozza az eredményt: a másfél tonnás autó 100 kilométeren mindössze 4,5 liter fogyaszt, a széndioxid-kibocsátása pedig csak 120 g/km. Az Ondelios lomhának sem mondható, 100-ra 7,8 másodperc alatt gyorsul.