Amellett, hogy az őszi Párizsi Autószalonon leleplezik új kisautójukat, az i20-at, a nagyobb járgányokat kedvelőkről sem feledkezett meg a Hyundai. Ennek egyik látványos eleme, hogy Európában is bevezetik az USA-ban már ismert hétszemélyes szabadidő-autójukat. *

Míg odaát Veracruznak hívják, nálunk – követve a többi modellt – iX55-nek nevezték el. Nemcsak a felirat lesz azonban más, de külsőleg is átfazonírozták a terepjárót, illetve az európai vezetési szokásokhoz igazították a műszaki megoldásokat is.  

Terepjárókkal újít a Hyundai 1
Terepjárókkal újít a Hyundai 7


Az Egyesült Államokban és Oroszországban alkalmazott 3,8-as benzinmotor helyett 3,0 literes dízellel kerül forgalomba a kocsi. A 240 lóerős motor 10,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nagytestű járművet, átlagfogyasztását 9,4 literre ígérik.

Amennyiben a két hátsó ülésre nincs szükség, azok a padlóba hajtogathatóak, és akkor teljesen kihasználható az 598 literes csomagtartó.

Ezen túlmenően egyelőre ugyan tanulmányként, de hibrid hajtást bújtattak a Santa Fe karosszériája alá. Itt egy 2,4 benzinmotort párosítottak egy 30 kilowattos (44,4 LE) villanymotorral, illetve lítiumionos akkumulátorokkal. A rendszer teljesítményét hatfokozatú automata váltó viszi a kerekekhez.  

Az eredmény igen meggyőző, hiszen a méretes jármű károsanyag-kibocsátása 148 g/km, míg az átlagfogyasztása 6,2 liter száz kilométerenként.

*Oroszországban már augusztusban bemutatkozott az iX55, de az európai premiert hivatalosan Párizsban tartják.