Alig pár napja, hogy a Mazda elárulta, hogy új dízelmotor kerül a Mazda6-ba, megjöttek a részletek is. Mi pedig akár holnap beleülnénk. A változó geometriájú turbóval felvértezett 16 szelepes blokk ígéretesnek tűnik.
A 2,2 literes közös nyomócsöves motor maximális teljesítménye 185 lóerő, a forgatónyomaték csúcsa pedig 400 newtonméter. Ehhez mérten a fogyasztása igen visszafogott. Bár hengerűrtartalma 10 százalékkal nagyobb, mint a jelenlegi 2,0 literes Mazda dízelé, de fogyasztása nem magasabb, 5.6 liter száz kilométerenként.
Ebben nagy szerepe van a befecskendező rendszer fejlesztésének és a kompresszió csökkentésének. Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási norma teljesítése viszont a kipufogógáz-visszavezetésnek és a részecskeszűrőnek köszönhető, amely szériában jár a motorhoz.
Elsőként a Mazda6-ban mutatkozik be a motor, ám később más modellek is profitálhatnak az elkészítéséből. A CX-7 szabadidő-autóhoz is ideális párosítás lehetne.