Egy roadsternek tűnő, de valójában négyüléses kabriót mutat be a Saab a Párizsi Autószalonon. A 9-X Air tanulmány egy merész elképzelés arról, hogyan nézhet ki a jövő nyitott Saabja.
A formavilág nem ismeretlen, hiszen az utóbbi időben elkészül Saab koncepciók mind hasonló jegyeket hordoztak. Az érdekességet a szélvédő folytatásaként az utasteret körbeölelő – a széltől védő – oldalsó üvegek kialakítása illetve a targatető ihlette „Canopy Top” vászontető jelenti.
A speciális tető szövetből készült, így könnyebb a karosszéria, és nagyobb lehet a csomagtér. Teljesen automatikusan tűnik el az utastér mögött, miközben a hátsó szélvédő visszahúzódik, majd a művelet végeztével újra kiemelkedik. A külön szélvédő így a tető nyitott állapotában is védi az utasokat a menetszéltől.
Nem rendelkezik hagyományos értelemben csomagtartóval a 9-X Air. Ehelyett egy nagyméretű tárolórekesz kapott helyet az autó hátuljában, mely a hátsó fényszórók alól, mint egy fiók, görgőkön csúszik ki-be. Két golftáskának képes elegendő helyet adni.
A négyszemélyes utastérben a korábban már látott vadászgépekéhez hasonló 3D-s grafikával operáló zöld kijelzők szerepelnek, de már nemcsak a vezető előtt, hanem mellette, az ajtón is. A Sony Ericssonnal való együttműködés eredményeképpen az autó Bluetooth-kapcsolatot kínál a multimédiás eszközök számára (mobiltelefon, PDA). Minél intelligensebb a készülék, annál több funkciót képes kezelni az autóban, úgymint nyitás-zárás, a tető irányítása, ezzel feleslegessé téve egy külön kulcs használatát.
1.4 literes BioPower, azaz benzinnel és bioetanollal is üzemeltethető motor került a tanulmány orrába E85 használatával a motor 200 lóerős, amellyel 8,1másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet a kocsi. A 9-X Air széndioxid-kibocsátása pedig vegyes használatban sem több, mint 107g/km.
A Saab 9-X Air tanulmányt először a Párizsi Nemzetközi Autószalonon láthatja élőben a nagyközönség október elején.