Megérkeztek a hivatalos információk az Audi S4-ről, az A4-sorozat sportváltozatáról. Nem volt meglepetés a modell érkezése, hiszen a VW konszern egy magas rangú vezetője korábban már azt is elárulta, milyen motort kap. Igaza is lett.
Az S4, amely szedán és kombikivitelben is készül, az A6-osban is alkalmazott új fejlesztésű, 3,0 literes benzinmotorból nyeri erejét. A kompresszorral támogatott V6-os blokk itt azonban még vadabb: 333 lóerős (viszont gyengébb az elődjénél ). Nyomatékból is több, 440 Nm jut az S4-nek. A motor pedig olyat tud, amit eddig mi nem láttunk, akit érdekel mi is ez, kénytelen lesz a galériában kutatni.
Természetesen állandó összkerékhajtás szerepel az A4 csúcsváltozatában, amelyhez hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos S-Tronic automata váltón keresztül jut a nyomaték. Normál vezetési körülmények között az első és a hátsó tengelyek között 40/60 arányban oszlik meg a nyomaték, amely változik a tapadásnak megfelelően.
Újdonság a hajtásban az új sport-differenciálmű, amely a két hátsó kerék között aktívan osztja el a nyomatékot, így növelve az élményt és javítva a tapadást. Kanyarban például az ívkülső kerékre jut több nyomaték, de ezen a rendszer mindössze 100 milliszekundum alatt változtat, ha a helyzet úgy kívánja. A vezető az utastérből háromféle beállítás közül választhat a sportos vagy kényelmesebb habitusának megfelelően.
A sportos szedán 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, de a kombiváltozatnak is csak egy 0,1 tart tovább a mutatvány. Az S4 mindkét változata 250 km/órás végsebességre képes. A tudásához képest igen alacsony, 9,7 (Avant 9,9) literes átlagfogyasztást ígér a gyár, szemben az előd 13,4 literes szabványos átlagával. Ha az ígért értéket normál utcai környezetben nem sikerül realizálni, senki ne kenődjön el.
Látványnak sem utolsó a sportfutóművel is felszerelt S4, hiszen az egyedi spoilereken túl az alapmodellek is 18 colos felnikkel büszkélkedhetnek, míg felárért 19-es is kerülhet a kocsira. Az utastérben a bőr és az alumínium adja meg az alaphangot, de a leglátványosabb az első sorba szerelt két sportülés.