Szerda – hajnali 2 óra

Már majdnem végeztem az ingek vasalásával, a tévében épp véget ért a Willard című film. Willard, a kissé magának való főhős egy patkány hadsereget nevel saját pincéjükben, majd miután megkattan, minden ellenségére rászabadítja őket.

Élő zene a metrón
A reptéren sem tétlenkedtek

A reptéren sem tétlenkedtek

A reptéren sem tétlenkedtek


A végén a fellázadt patkányok persze őt is megzabálják, de a film tanulsága autós szemmel valami teljesen más: ha bizalmat akarsz ébreszteni üzletfeleidben, akkor S55 AMG Mercivel jársz – hangzik el egy párbeszédben.

Párizsba is hoztak néhány hasonló, gazdag üzletembereknek szánt izomkolosszust a gyártók. Itt van mindjárt a négyajtós Lamborghini tanulmány, az Estoque, amit az Aston Martin Rapide és a Porsche Panamera után a Volkswagen konszernhez tartozó legendás olasz sportautógyár is felvenne kínálatába. Döntés még nincs róla, de annyi biztos, hogy az 560 lovas, V10-es motorral szerelt Lambo izgalmas családi autónak ígérkezik.

Persze, aki hasonlóan drága és exkluzív izomautó-áradatra számít Párizsban, azt picit el kell szomorítanunk. Még

A szoba

A szoba

A szoba


mindig a károsanyag-kibocsátás visszaszorítása van napirenden, így szinte minden standon hibridek, vagy szupertakarékos kisautók állnak majd. 

12:00

A hosszúra nyúlt éjszaka után már a Ferihegy 2A terminálon üldögélünk és várjuk, hogy a magyar újságírókkal megtömött Air France – Malév járat elröpítsen Párizsba.

Mi megint teljes harci díszben érkeztünk, fényképezőgépekkel, kamerákkal és laptopok felszerelkezve indítjuk majd az első sajtónapot. Jéghideg lazacos tészta a menü, a francia stewartok pofátlanok.

15:05

Ott vannak a franciák

Ott vannak a franciák

Ott vannak a franciák


Leszálltunk a Charles de Gaulle reptéren. A csomagok a ráérős francia mentalitásra fittyet hányva szinte előbb érnek le a gépről, mint mi magunk, így máris roboghatunk a tömegközlekedési eszközök felé. Jó negyedórás sorban állás után jutunk fejenként majdnem 9 euróért a vonatjegyhez. Szerencse Párizson belül már csak 1,14-et kell fizetni a metróra, és ennyiért  órákig bujkálhatunk a föld alatt, míg a tíznél is több metróvonalból kiválasztjuk a megfelelőt. 

Délután öt is elmúlt mire elértünk a Hotel Little Republique nevű szállodánkba, ahol majdnem fél óra után sikerült csak hozzájutnunk kulcsokhoz, pedig senki más nem várt a recepción. A lift a hotel nevéhez hűen tényleg pirinyó, egy ember csomagokkal szinte el sem fér benne. A szoba sem egy lakosztály, de aludni pont jó lesz.

20:00

Csomagokra várva

Csomagokra várva

Csomagokra várva


Megindulok a Ford KA előpremiérjére, a többiek viszont már rég szétszóródtak valahol a városban. Ők már a Mazda, és a 8 világpremiert tartogató Volkswagen estélyen kattogtatják a képeket.

Csütörtök reggel

Ha minden jól megy, akkor 7 körül kiértünk a Porte de Versailles megállónál lévő kiállítási területre, és már lődözzük is a képeket az újdonságokról, szívjuk magunkba az értékes infókat, hogy később azokat papírra vethessük. Érdemes lesz naponta többször is visszanézni hozzánk.