Számtalan izgalmas formája van az autózásnak, a kabriózás pedig az egyik legkedveltebb. Persze nyitott autókból is sokféle létezik, a Párizsi Autószalonon is volt néhány új.
FERRARI
Ha az álmaink teljesülnének, akkor egy Ferrari California biztosan állna a garázsunkban. A Ferrari hétköznapokra szánt modelljét a cég elnöke Luca Di Montezemolo mutatta be a nagyközönségnek.
A California számos újdonságot rejt, például, hogy az olasz gyár történetében először egy nyitott modell nem vászon, hanem fém tetőt kapott. Ez 14 másodperc alatt nyílik vagy záródik. A 2+2 üléses sportkocsi elöl hordja a motorját, a 4,3-as V8-as a Ferrari leggyengébb darabja, „csak” 460 lóerős. Persze ez csak Ferraris berkekben kevés, a kocsi így is megfutja a 300-at, és az ultragyors hétsebességes automatájával kevesebb, mint 4 másodperc alatt tud le egy százas sprintet.
Ami igazán használhatóvá teszi a kocsit, hogy 360 literes csomagtartója van, ami egy 100-assal lesz kisebb, ha lenyitják a tetőt. Persze ha csak ketten ülnek benne, akkor a hátsó ülés is lenyitható, így akár síelni is mehetnek a járgánnyal.
MAZDA
Bár már korántsem olyan olcsó, mint amikor az első generáció 1989-ben bemutatkozott, a Mazda MX-5 még mindig sokakhoz juttatja el a nyitott száguldás élvezetét. Az etalon roadster 2009-re kisebb felújításon esett át. A motorban történt változtatásoknak köszönhetően nemcsak hogy 500/min fordulattal tovább pörgethető, de a hangja is vérpezsdítőbb.
További újdonság, hogy immár Európában is elérhető az MX-5 hatfokozatú automatával, bár aki ilyet választ, az komoly bűntényt követ el, hiszen a kocsi kézi váltója a világ legjobbjai között van.
Persze a legtöbb vevőt sokkal inkább az érdekli majd, hogy 2009-re külsőleg is megváltozott a kocsi. A Mazda hazai PR-osa szerint a Mazda MX-5 levetette gyermeki vonalait, és a Mazda6 formajegyeit felhasználva sokkal felnőttesebb arcot mutat. Ebben lehet valami, de az RX-8-ashoz is jobban hasonlít már a japán kétüléses.
Ami mindenkinek feltűnhet, a Mazda családhoz való tartozást hirdető új, méretes 5 szögletű hűtőmaszk, de a fényszórók, a ködlámpák, és lökhárítók is mások.
LEXUS
Igazi meglepetés várt minket a Lexus standján, egy új kabrió. A Toyotához köthető autógyár az IS-ből épített nyitott kivitelt, amelynek teteje az új BMW 3-as kabrióéhoz hasonlóan fémből készül. Csupán a motorháztető, a tükrök, a kilincsek és a ködlámpák azonosak a szedánnal, a többi teljesen új.
Az IS250C alumínium fejfedője 20 másodperc alatt bújik a csomagtérbe, amelyből minden bizonnyal sokat elvesz, de a gyártó sejtelmes méretadata szerint egy golfzsáknak így is jut hely.
A Párizsban kiállított modellben 2,5 literes V6-os motor van, amelynek 205 lóerős teljesítménye még épp megfelelő egy ilyen karakterű autóhoz. Így nem lepődtünk meg a kiállítóterületen hallott pletykán, hogy készül majd IS350C és esetleg IS-F változat is. Az IS nyitott változata jövő nyáron kerül a kereskedésekbe.
PEUGEOT
Ahogy nyáron már tudtuk, a Peugeot Párizsra tartogatta a 308 kupé-kabrió variánsát, a CC-t. A 206, 207, 307 CC modellek hagyományait folytató kocsiban fémtető védi az utasokat rossz időben, amelynek 20 másodperc kell az átalakuláshoz.
Belül négy felnőtt utazhat, akár messzebbre is, mivel a tető zárt állapotában 403 literes a csomagtartó, kabriózva viszont csak 226. Az utastérben rengeteg megoldása a ferdehátú 308-asból származik, egy valami azonban ott tuti nincs, a spéci fejtámla, amely meleg levegőt fúj az utasok nyakára.
Dízel és benzinmotorral is megvásárolható lesz a 308 CC, nálunk legkorábban 2009 első negyedévében. A gázolajos változatba 140 lóerős 2,0 literes blokk kerül, míg a benzines 1,6-os turbó 150 lőerővel.