Nekem a Mazda jutott, amíg kollégáim a VW, Ford illetve a KIA háza táján vendégeskedtek. Mivel idén repülővel érkeztünk Párizsba, az autós közlekedés pedig öngyilkos vállalkozásnak tűnik a csigásszendvicsek hazájában, így metróra pattanva cserkésztük be a helyszíneket. Jellemző a helyiekre, hogy hiába kérdezősködtem a rendezvény helyszínének közvetlen közelében, a következetesen mindenre franciául válaszolóknak lövésük sem volt a helyes irányról, de teljes lelki nyugalommal küldözgettek erre-arra. Végül egy angolul beszélő pakisztáni buszsofőr igazított útba. A kóválygás miatt éppen hogy elértem a bemutató kezdetét.

Fogynak a vidékiek

Feszült várakozás
Hullámok mindenütt

Hullámok mindenütt

Hullámok mindenütt


Bár azt már korábban is tudtuk, hogy valami kisautót mutat majd be a Mazda, a bevezető első néhány mondata után már semmi kétségünk nem lehetett efelől. Tudták önök, hogy az elmúlt évben a világon már ugyanannyi városlakó élt, mint vidéki? És ez a tendencia a jövőben sem nagyon fog változni, hamarosan jóval többen élünk majd hatalmas metropoliszokban fuldokolva.

De mielőtt lekullognánk a pincébe, kezünkben egy kötéllel, nézzük meg, a Mazda legújabb  tanulmányautóját, amelyet kifejezetten városi használatra terveztek.

Víz ihlette forma

A Mazda mérnökei szerint a városi népeknek könnyű, kisfogyasztású, multifunkciós autóra van szükségük, ezért megalkották a Mazda 2-nél is apróbb tanulmányautót, a Kiyorát. A víz mozgása inspirálta a tervezőket amikor a járgány külsején dolgoztak, – mindenhol ívek, hullámok futnak a kasztnin – de a belsőben is szép munkát végeztek. Csápok, indák, szokatlan formák és rengeteg üveg tölti meg az utasteret élettel.

Csápok, indák

Csápok, indák

Csápok, indák


Bár a forma igen futurisztikus, a közeljövőben valószínűleg nem fogunk az utcán hasonlóval találkozni, de a külső alatt megbúvó részleteket hamarosan szériaautókban is viszontláthatjuk. Ezek közé tartozik az  1.3 literes DISI – közös-nyomócsöves, gyertyagyújtásos motor – és az intelligens motorleállító rendszer (Smart Idle Stop System röviden SISS), amely a pirosnál, dugóban veszteglés alatt spórol nekünk üzemanyagot.

Holnapra is marad

A megnyitó utánra is marad még érdekesség a Mazda standján, így a megújult Mazda MX-5-re, a Mazda6-ba szánt új 2.2 literes dízelmotorral és a felfrissített 2-essel hamarosan visszatérünk.Ne menjenek sehová!