Kérdéses Chevy
Orlando néven hétüléses tanulmányt hozott a Chevrolet Párizsba. Az Orlando a szabadidő-autók és a kombik formáit ötvözi, de igazából egyterű, hiszen a magas felépítés és hasmagasság nem jellemző rá.
Bár a pontos méretét nem tudjuk, a gyár szerint a kompaktok között a legjobbak közé tartozik mind utas-, mind csomagtér tekintetében, a harmadik sorban utazók is ugyanakkora lábtérnek örülhetnek, mint az előttük ülök. Az üléssorok lépcsőzetesen emelkednek. Ezzel az autóval a hűtőt is könnyedén vihetjük haza, hiszen a második sor ülései 60/40 arányban, a harmadiké 50/50 arányban lehajthatók, sík rakteret létrehozva.
Bár a kocsi erősen szériaközelinek tűnik, egyelőre még ne rohanjanak a kereskedőkhöz. Mint a helyszínen megtudtuk, egyelőre még nincs végső döntés az autó jövőjét illetően, a kiállítás látogatóinak visszajelzéseitől teszik függővé, hogy valóban megvalósítják-e. A hazai importőr képviselője szerint valószínű a szériagyártás.
Ehhez a hajtásláncon sem kell sokat okosítani, hiszen a Chevrolet új kétliteres turbódízele került az Orlandóba, 150 lóerővel és 320 newtonméter nyomatékkal.
Megújul az olcsó autó
Szintén a Párizsi Autószalonon mutatta be a Dacia a megújult Logan MCV-t. A kombi is megkapta azokat a frissítéseket, amelyeket a Sandero bevezetésével a Logan limuzinváltozatán alkalmaztak.
A nagyobb hűtőrács, a krómozott díszléc és az új lökhárító mellett a fényszórók is nagyobbak lettek, miközben a ködlámpákat grafit vagy a karosszéria színére fényezett díszkeret fogja körbe. Hátul csupán a lökhárító változott, de ennek köszönhetően két centiméterrel nyúlánkabb lett az MCV. Természetesen tovább bővült a színválaszték, és új dísztárcsákat is terveztek a modellhez.
Átemelték a Sandero műszerfalát is a Dacia öt- és hétszemélyes utastérrel is rendelhető járművébe. Ez persze látványosabb és praktikusabb, de biztonságosabb is, miután sejtszerkezetes kialakítása ütközés esetén csökkenti a térdet érő behatás következményeit.
Nemcsak ezért védettebbek a megújult MCV utasai, de a típus már négy légzsákkal is rendelhető, illetve bevezetik a Bosch új generációs – elektronikus fékerőelosztóval és vészfékrásegítővel szerelt – blokkolásgátlóját.
További újdonság a Daciánál, hogy az eddig csak benzinmotorral kapható Sandero is elérhető dízelváltozatban is. A többi típusban is szereplő 1,5 dCi 70 és 85 lóerős változata kerül bele. A gyengébb 4,5 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, de az erősebb is csak 0,1 decivel eszik többet.
Titkos Peugeot
Nemcsak létező, de egyelőre még „láthatatlan” autók is szerepeltek a francia kiállításon. Mint Christian Streiff, a PSA Peugeot Citroën elnöke elárulta, hamarosan a francia gyár új egyterűvel jelentkezik. Várhatóan 2009 őszén mutatják be az autót, amely nemcsak öt-, de valószínűleg hétüléses kivitelben is piacra kerül.