Azonos alapokon a Suzuki és a Nissan
Tegnap rántották le a lelplet a Suzuki Altóról és a Nissan Pixóról egyaránt. Ez nem csak véletlen egybeesés, ugyanis a két autó szoros rokonságban van. Egy üzemben gyártják őket Indiában, és ugyanazt a pirinyó egyliteres, háromhengeres benzinmotort építik az orrukba.
Külsőben a két kisautó persze különbözik, de mostanra az Alto is megszépült, így nem mondanánk, hogy a Nissan jobban néz ki. A belsőről a Pixo esetében sajnos nem tudunk nyilatkozni, az Altóba viszont sikerült behuppannunk.
A legkisebb és legolcsóbb Suzuki nagyon hasonlít a Splashre, amit mi elégedetten adtunk vissza a hazai tesztek után. Az anyagok kicsit kopognak ugyan, de a nagyméretű, a MINI-re emlékeztető kilométeróra és a középkonzol is kifejezetten tetszetős. Hátul nem ilyen rózsás a helyzet, ott 190 centivel már nincs elég fejtér, plusz azzal is meg kell barátkoznunk, hogy az ablakokat csak billenteni tudjuk, tekerni nem.
Az Altó 2009 tavaszára várható otthon, míg a Pixo nyáron érkezik majd. Pontos árak még nincsenek, de az ígéretek szerint a Splash valamint a Micra alá lövik majd be az árakat.
Nagyobb, szebb: Hyundai I20
Szintén itt debütált a Hyundai i20, ami jóval komolyabb autó az előző kettőnél. Az ötajtós i20-ast Európában tervezték, hogy nekünk is jó legyen. Nem is árt igyekezni, ha olyan vetélytársakkal akar szembeszállni, mint a Ford Fiesta.
Első próbára az i20 szép, és kellően tágas is, még hátul is el lehet benne férni. 2009 első felére várható az érkezése.
A nagyra hasonlít: Mitsubishi Colt
A 2004-ben bemutatott Mitsubishi Colt nagyobb változásokon ment keresztül, ebből a legfeltűnőbb a Lancerére hasonlító jet fighter hűtőmaszk. A változás szerintünk nem vált az autó előnyére, kivétel a teljesen új Ralliart kivitel. Ez három- és ötajtós kivitelben is választható, a motort viszont nem befolyásolja. Nagyobb felnik, vastagabb kipufogó és bőr kagylóülések tartoznak a csomaghoz.
A Coltba beülve forradalmi változásról nem lehet beszélni, a műanyagok továbbra is elég kemények, sőt olykor csúnyák is. Hely viszont van dögivel, főleg hátul, ahol a fejtér ugyanakkora mint elöl, így egy magasabb utasnak sem törik ki a nyaka.
Toyota iQ – négyszemélyes smart
A legizgalmasabb miniautó talán a Toyota iQ, amit a Toyota is egy mérföldkőnek tekint saját életében. Egy innovatív, takarékos, de jól használható, városi kisautó tervezése volt a cél, ami úgy tűnik sikerült is. Meghökkentő, hogy a 3 méternél is rövidebb iQ-ban négy személynek van hely, amiben elvileg három felnőtt és egy gyermek is elutazhat úgy, hogy közben nyomorognia kellene.
Kezdetben egy háromhengeres benzines és egy 1,4-es dízel lesz elérhető, de később lesz 1,3-as benzines is. Három hengerrel mindössze 99 g/km a károsanyag-kibocsátás, de a dízellel is csak 102, így ráadásul már 170-nel is száguldhatunk a miniautóval.
Világújdonságnak számít az a hátsó függönylégzsák, amely a fejtámlák mögött fújódik fel, ha baj van, és ezzel a hátul ülők fejét védi a súlyos becsapódástól. A fejtámlák mögött persze gyakorlatilag semmi hely sincs, így csomagtért se reméljünk. Az alaphelyzetben 32 literes tér, a két hátsó ülés ledöntésével alakítható használhatóva, így 242 litert lehet kinyerni belőle.