Azonos alapokon a Suzuki és a Nissan

Tegnap rántották le a lelplet a Suzuki Altóról és a Nissan Pixóról egyaránt. Ez nem csak véletlen egybeesés, ugyanis a két autó szoros rokonságban van. Egy üzemben gyártják őket Indiában, és ugyanazt a pirinyó egyliteres, háromhengeres benzinmotort építik az orrukba.

Külsőben a két kisautó persze különbözik, de mostanra az Alto is megszépült, így nem mondanánk, hogy a Nissan jobban néz ki. A belsőről a Pixo esetében sajnos nem tudunk nyilatkozni, az Altóba viszont sikerült behuppannunk.

Új kisautók Párizsban 1
Új kisautók Párizsban 81

PIXO vagy Alto?

A legkisebb és legolcsóbb Suzuki nagyon hasonlít a Splashre, amit mi elégedetten adtunk vissza a hazai tesztek után. Az anyagok kicsit kopognak ugyan, de a nagyméretű, a MINI-re emlékeztető kilométeróra és a középkonzol is kifejezetten tetszetős. Hátul nem ilyen rózsás a helyzet, ott 190 centivel már nincs elég fejtér, plusz azzal is meg kell barátkoznunk, hogy az ablakokat csak billenteni tudjuk, tekerni nem.

Az Altó 2009 tavaszára várható otthon, míg a Pixo nyáron érkezik majd. Pontos árak még nincsenek, de az ígéretek szerint a Splash valamint a Micra alá lövik majd be az árakat.

Nagyobb, szebb: Hyundai I20

Szintén itt debütált a Hyundai i20, ami jóval komolyabb autó az előző kettőnél. Az ötajtós i20-ast Európában tervezték, hogy nekünk is jó legyen. Nem is árt igyekezni, ha olyan vetélytársakkal akar szembeszállni, mint a Ford Fiesta.

Első próbára az i20 szép, és kellően tágas is, még hátul is el lehet benne férni. 2009 első felére várható az érkezése.

Kicsi de tágas az i20

Kicsi de tágas az i20


i20

A nagyra hasonlít: Mitsubishi Colt

A 2004-ben bemutatott Mitsubishi Colt nagyobb változásokon ment keresztül, ebből a legfeltűnőbb a Lancerére hasonlító jet fighter hűtőmaszk. A változás szerintünk nem vált az autó előnyére, kivétel a teljesen új Ralliart kivitel. Ez három- és ötajtós kivitelben is választható, a motort viszont nem befolyásolja. Nagyobb felnik, vastagabb kipufogó és bőr kagylóülések tartoznak a csomaghoz.

A Coltba beülve forradalmi változásról nem lehet beszélni, a műanyagok továbbra is elég kemények, sőt olykor csúnyák is. Hely viszont van dögivel, főleg hátul, ahol a fejtér ugyanakkora mint elöl, így egy magasabb utasnak sem törik ki a nyaka.

Új kisautók Párizsban 83

Mitsubishi Colt

Toyota iQ – négyszemélyes smart

A legizgalmasabb miniautó talán a Toyota iQ, amit a Toyota is egy mérföldkőnek tekint saját életében. Egy innovatív, takarékos, de jól használható, városi kisautó tervezése volt a cél, ami úgy tűnik sikerült is. Meghökkentő, hogy a 3 méternél is rövidebb iQ-ban négy személynek van hely, amiben elvileg három felnőtt és egy gyermek is elutazhat úgy, hogy közben nyomorognia kellene.

Kezdetben egy háromhengeres benzines és egy 1,4-es dízel lesz elérhető, de később lesz 1,3-as benzines is. Három hengerrel mindössze 99 g/km a károsanyag-kibocsátás, de a dízellel is csak 102, így ráadásul már 170-nel is száguldhatunk a miniautóval.

Világújdonságnak számít az a hátsó függönylégzsák, amely a fejtámlák mögött fújódik fel, ha baj van, és ezzel a hátul ülők fejét védi a súlyos becsapódástól. A fejtámlák mögött persze gyakorlatilag semmi hely sincs,  így csomagtért se reméljünk. Az alaphelyzetben 32 literes tér, a két hátsó ülés ledöntésével alakítható használhatóva, így 242 litert lehet kinyerni belőle.

Új kisautók Párizsban 84

Az iQ már 2009 elején a szalonokba kerülhet.