Az Audi Párizsban bemutatta az új A4-ből elkészített TDI e-tanulmányt, amely megmutatja, hogy egy normál modell fogyasztása kisebb átalakításokkal jelentősen csökkenthető. Láttuk már ezt valahol, nem? Igen, a Frankfurti Autószalonon is volt egy hasonló, de az még többet fogyasztott.
A 2,0 literes turbódízel motor önmagában sem rossz a fogyasztás tekintetében, de most számos átalakítást végeztek rajta a még kisebb érték eléréséhez. Hosszabb áttételű váltóval és motorleállító start-stop rendszerrel látták el, míg a motor segédberendezéseit, köztük az üzemanyag-szivattyú és az automatikus légkondicionáló kompresszorát szintén intelligens technikák jellemzik. Fékezéskor és motorfék üzemmódban az amúgy elvesző energiát az autó visszatáplálja, illetve átmenetileg tárolja az akkumulátorban.
A koncepcióautó egyedi, alacsonyabbra süllyesztett karosszériával bír, amelyen részben zárt hűtőmaszk, aerodinamikailag formázott padló is szerepel. A TDI e alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokon halad.
Magának a vezetőnek is ki kell vennie a részét a dologból a legkisebb fogyasztásért, ezért a műszerfalon ún. takarékos vezetési tréningprogram ad neki ajánlásokat, miközben a navigációs rendszer a leggazdaságosabb útvonalat jelöli ki.
Az A4 TDI Concept e a fentiek felhasználásával 3,99 literes átlagfogyasztással képes üzemelni, miközben CO2-kibocsátása 105 gramm/kilométer. Mindemellett normálisan használható autóról van szó, hiszen ha kell, 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége 206 km/óra.
Látva ezeket a változtatásokat, igen valószínű, hogy hamarosan eltűnik a Concept felirat az autó nevéből, és sorozatgyártásúként tűnik fel újra, hiszen egyik sem olyan, amely ne lenne megoldható.