Bár csak ősszel, a Párizsi Autószalonon tartja a hivatalos premiert, a Citroën jó előre leleplezte az új C4-est. Az elődjéhez képest 5 centiméterrel hosszabb (4,33 m), két centivel szélesebb (1,79 m) és 3 centivel magasabb (1,49 m) kocsi nem is emlékeztet a jelenlegi modellre. Míg annak formavilágát elsősorban a tető egyetlen nagy íve határozza meg, a mostani autó sokkal inkább négyzetes formájú.
Egyértelmű, hogy a tervezők követik azt az irányt, amit a C5-tel kijelöltek és amelyen a C3 is halad, amely során kevésbé kitűnni vágyó modellek születtek. Persze a C4 szürkének nem nevezhető, erről a részletmegoldások gondoskodnak. Az egyetlen szépséghiba, hogy a kocsi igen hasonlít a 2008-ban bemutatott Audi A1 Sportback tanulmányra.
Három benzines és három dízelmotor szerepel az autó választékában. Az alapmodell a 95 lóerős, 1,4 literes benzinmotorral kerül piacra. Emellett benzinesként választható még az 1,6-os szívó (120 LE) és turbós (150 LE) kivitele is. Dízelből az 1,6 literes blokk 90 és 110 lóerővel, illetve egy 2,0 literes, 150 lóerős variáns kerül a változattól függően 1,2-1,4 tonnás C4-be.
Jelenleg a legtakarékosabb variáns 4,2 litert fogyaszt, de röviddel a bevezetés után érkezik az úgynevezett e-HDi mikro-hibrid. A Start&Stop rendszerrel szerelt modell szén-dioxid-kibocsátása 99 g/km, vagyis a szabvány szerint vegyes használat mellett 3,8 literrel is beéri.
Olyan különleges megoldások kerülnek a C4-be, amelyek eddig a magasabb kategóriákban szerepeltek, mint a holttérfigyelő rendszer, a programozható sebességkorlátozó berendezés, a masszázsfunkcióval ellátott deréktámasz az első ülésekben, de segélyhívó rendszer is elérhető.
A SIM kártyával működő, ingyenes, éjjel-nappal készenlétben álló sürgősségi és segélyhívó rendszer meghibásodás vagy baleset esetén lehetővé teszi az autó helyének pontos behatárolását és a gyors beavatkozást. Ezenkívül a virtuális szervizfüzet és az interneten keresztül elérhető Eco Driving szolgáltatás is szerepel a kínálatban, utóbbi tanácsokat ad a takarékosabb közlekedéshez.
A vezetést vészfékrásegítő rendszer, menetstabilizáló segíti, de van benne visszagurulás-gátló, elektromos rögzítőfék, sávelhagyásra figyelmeztető jelzés és parkolóhelymérő rendszer is.
Franciaországban, a mulhouse-i gyárban készülő új Citroën C4 a bemutatót követően 2010 végén kerül piacra, a forgalmazás megkezdéséig több mint 2 millió tesztkilométert futnak az új modellel. Az autó technológiáját felhasználva készül majd prémiumvariáns is, a DS4 azonban szabadidő-autó lesz.