15 perc hírnév, általában ennyi jut a tanulmányautóknak a Nemzetközi Autószalonokon, a valódi, sorozatgyártású autók elrabolják a látogatókat. A Mazda Shinari azonban kilóg a sorból, a japán autógyár ugyanis a Párizsi Autószalon előtt – ahol a nagyközönség is láthatja – egy külön rendezvényen, Milánóban mutatta be.
A jármű fontosságára a Mazda új főtervezője, Ikuo Maeda mutat rá: „Ez a látvány vezet a Mazda következő generációs formájához”, magyarul a jövő Mazdái ehhez hasonlóak lesznek. Megszokhattuk, hogy a Mazda tanulmányain a formanyelv is nevet kap, itt úgy nevezik: Kodo, ami annyit jelent: a mozgás lelke.
Bár elsősorban a jövőbeni formák megjelenítésére szolgál a Shinari, pletykák szerint egy komplett autó alapja is lehet. A négyajtós kupéba leginkább a Mazda6 utódját képzelhetjük bele, amellyel a Mazda célja, hogy a BMW, Audi, Mercedes vevői közül csábítson el többeket.
Persze az sem nem lehetetlen, hogy az RX-8 következő generációja lesz ilyen. Ami azért sem lenne meglepő, mert a tervezőnek van némi köze a sportkocsihoz.
Maeda 30 éve van a Mazdánál, mint főtervező Laurens van den Ackert váltja, akit elcsábított a Renault. Ám nem ez Maeda első munkája, ő volt a vezető tervezője az RX-8 és Mazda2 modelleknek. A vállalattal való kapcsolat ennél is messzebbre nyúlik vissza, az apja, Matasaburo Maeda tervezte a Mazda RX-7 első generációját.
Ami biztosnak tűnik, hogy vége a hatalmas szájat formáló hűtőmaszknak, helyette egy kisebb, szögletesebb elem kerülhet a jövő Mazdáira, amelyek a képek tanulsága szerint kevesebb éllel díszítve, de továbbra is íves és nem szögletes formájúak lesznek.