Mint a korábban kiadott közleményből tudjuk, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Peugeot 407 utódja, az 508. Elődjéhez képest 10,1 centivel lett hosszabb a szedán és 4,8 centit nyúlt a kombi, ugyanakkor a tengelytávolság 9,2 centit bővült.
Ha ehhez hozzátesszük, hogy a 4,8 méteres jármű első túlnyúlása 4,3 centiméterrel rövidebb, mint a 407-nél, hátul viszont növekedett a túlnyúlás, már értjük, amit látunk: egészen más karakterű autó született, máshol helyezkedik el az utastér. A karosszéria kifejezetten áramvonalas, az alaktényezője 0,25-ös (SW 0,26), ami rendkívül kiemelkedő.
A méretnövekedéssel javult az utasok kényelme és a csomagtartó is. A Peugeot közleménye szerint, a belső méretek a 607-éhez hasonlók, tehát nagyot nőttek a 407-hez képest (5,3 centivel nagyobb hely a hátsó utas térde és az első üléstámla között). Így aztán két magas, 180 centi fölötti személy foglalhat helyet kényelmesen egymás mögött.
Az 508 csomagtartója 515 literes a lépcsőshátú és 560 a kombi esetében, ami nagyon jól hangzik, ám ebből több mint 40 litert le kell vonni, ha az ügyfél nem defektjavító készlettel, hanem valódi pótkerékkel kéri az autót. A hátsó ülések lehajtásával igazi áruszállító születhet a kombiból, ekkor 1,6 köbméteres hely válik szabaddá.
Jó hír, hogy a nagyobb méret nem hozta magával a nagyobb tömeget. Bármelyik motort is nézzük, az 508 szedán súlya 35 kg-mal kisebb a 407-énél, míg az SW 45 kilót fogyott.
Kétféle benzines és négy dízelmotor közül lehet kezdetben választani. A benzinesből csak a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-ost kínálja a Peugeot. Érdekes, hogy az alapmotornak tekinthető 120 lóerős szívó variáns csak hatfokozatú automatával készül, aki maga szeretne kapcsolni, annak a 156 lovas turbót kell megvennie. Persze ez is kérhető automatával.
Dízelből van 1,6-os (112 LE), 2,0 literes (140 és 163 LE), illetve az új 2,2 liter hengerűrtartalmú. Utóbbi 204 lóerős, míg maximális nyomatéka 450 Nm, hatfokozatú automatával szállítják.
Az 1,6-os dízelből készül különösen takarékos e-HDi kivitel is. Itt az ötfokozatú kézi sebességváltó helyett hatsebességes robotváltó kapcsolgat. A stop&start rendszerrel felszerelt modell mindössze 4,4 litert fogyaszt, ami azért nem rossz egy ekkora kocsitól. De lesz még jobb is. A Peugeot elárulta, hogy 2011-re elkészül a típus továbbfejlesztett változata, amely már 4,2 liter gázolajjal is beéri.
2012-ben még tovább javul a helyzet, akkor kerül piacra az 508 Hybrid4. A tavasztól a világ első dízel-hibridjében, a Peugeot 3008 HYbrid4-ben is szereplő rendszer együttes teljesítménye 200 lóerő, ennek ellenére a fogyasztása 4 liter alatti.
Igazi érdekesség, hogy kétféle futóművel készül az autó, nem hátul variáltak, hanem elöl. A modellcsalád legtöbb tagja a komfortot jó útfogással ötvöző MacPherson első felfüggesztést kap, míg a GT változatot dinamikus vezetéshez illő kettős keresztlengőkarral szerelik fel.
Az 508 Franciaországban készül Európa részére, majd Kínában, a világ legnagyobb, fejlődő autópiacára. A szedán és kombi európai értékesítése 2011 elején indul.