Bár már majdnem egy éve vesz fel rendeléseket új villanyautójára a Peugeot, az iOn sorozatgyártású változatát október elején, a Párizsi Autószalonon leplezik le. A Mitsubishi i-MiEV technikáját használó kisautó 3,48 méter hosszú, ugyanakkor a magas felépítése miatt valószínűleg még így is utazhatnak hátul felnőttek. Négy személyes. A hosszúságához képes nagy, 2,55 méteres tengelytávval tervezett iOn fordulóköre mindössze 9 méteres, ami igazán elsőrangú városi terepen.
A jármű magas építésének köszönhetően az akkumulátorokat a padló alatt, a kerekek között helyezhették el, így alacsony lett a súlypontja, ami előnyös a stabilitás szempontjából.
A fékezési energia-visszanyerésének köszönhetően az európai standard ciklus szerinti a jármű hatótávja 150 km. Ez gyakorlatilag elegendő a legtöbb autós napi közlekedésére, amely az esetek 90 százalékában rövidebb 60 kilométernél.
Az akkumulátor teljes feltöltése 6 órát vesz igénybe, háztartási konnektorról. Speciális gyorstöltővel mindössze 15 perc alatt el lehet érni 50 százalékos feltöltöttséget, illetve fél óra alatt 80 százalékost. Az iOn új generációs lítium-ion akkumulátora bírja a részleges feltöltést, nem kell időnként teljesen kisütni.
Az iOn hátsókerék-hajtású, villanymotorja és egyfokozatú fordulatszám-csökkentő fogaskerék-áttétele a hátsó futómű előtt helyezkedik el. A villanymotor teljesítménye 64 lóerő, nyomatéka 180 Nm. Ezzel 130 km/órás sebesség elérésére képes a kocsi, amely álló helyzetből 50 km/órára 5,9, 100-ra 15,9 másodperc alatt gyorsul.
A jármű alapfelszereltségéhez tartozik a szervokormány, az automatikus világításkapcsoló, a nappali menetfény, a távvezérlős központi zár, a fedélzeti számítógép, a klímaberendezés, a Bluetooth és USB kapcsolatos MP3 lejátszó és a CD-rádió, emellett van benne első-hátsó elektromos ablakemelő, hat légzsák, ESP, elektronikus fékerő-elosztó és vészfék-asszisztens.
Valamennyi modellhez az alapár fejében jár a Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance: légzsákos balesetkor vagy az SOS gomb megnyomásakor az autó kapcsolatba lép a segélynyújtó központtal, illetve a Peugeot Oroszlán gomb megnyomására bejelentkezik egy segélyvonal. Mivel az autó önműködően megadja saját pozícióját, hamar megjelenhet a mentőautó vagy a műszaki mentés a helyszínen.
„A Peugeot nem csupán egy maroknyi elszánt kalandkeresőnek szánja, hanem magánszemélyekből, vállalatokból és közüzemekből álló széles vevőkörnek, amelynek tagjai meggyőződéssel és elkötelezetten akarják megtenni az első lépést egy újfajta mobilitás felé” – írja sajtóközleményében a francia gyár. Valóban, magánszemélyeknek igazán elkötelezettnek kell lennie, hogy a várható 8-9 milliós áron megvegyen egy kisautót. Pontos árát még nem tudni, de havi 500 eurós (140 ezer forint) konstrukcióval is hozzá lehet majd jutni.
Hosszútávon viszont nagyon olcsó villanyautóval járni. A Peugeot számításai szerint mindössze 1,5 euróból (425 forint), azaz kevesebb, mint másfél liter üzemanyag árának megfelelő áramból képes megtenni száz kilométert az iOn. Mindez nappali árammal számítva, olcsóbb éjszakai árammal töltve, ennél is kevesebb.