Ahogy arról már korábban beszámoltunk, két hét múlva, a Párizsi Autószalonon állnak a nagyközönség elé a Ford Focus család sorozatgyártású változatai. Ám a hagyományos, ferdehátú, szedán és kombi modellek mellett bemutatkozik a típus sportváltozata, az ST is.
Egyelőre annyit árult el az autóról a Ford, hogy abba új motor kerül. Míg elődjében egy Volvo eredetű, 2,5 literes öthengeres dolgozott, ebbe a Mondeóban már bevezetett négyhengeres, 2,0 literes EcoBoost kerül, erősebb kivitelben. Az új Ford Focus ST 250 lóerős, ami 25 lóerővel több, mint az eddigi sportmodell teljesítménye. Ennek köszönhetően valószínűleg javul majd az autó dinamikája is.
Természetesen a nagyobb erőhöz igazodva feszes hangolású futómű biztosít jó útfogást a kocsinak, de a látványnak sem utolsó fékrendszer is ehhez a feladathoz igazodik.
A bemutató autó úgynevezett mandarin sikoly színben pompázik, ami még jobban hangsúlyozza a különlegességét. A normál Focus modellekhez képest sportosabb lökhárítókkal, feltűnőbb küszöbökkel, nagyobb felnikkel szerelik az ST-t, és olyan részletek teszik igazán izgalmassá, mint a középen kivezetett kipufogó és a csomagtartó feletti szárny.
Az utastérben komoly oldaltartású ülések és sportosabbra szabott kormánykerék várja a pilótát. A képek szerint az ST-ben az ülések és az ajtók mellett a műszerfal egy részét is bőrrel vonják be, amelyeket a karosszéria színéhez igazodó cérnával díszítenek. Emellett a műszerfalon feltűnik egy kis zongoralakkszerű felület és karbon is, de nem hiányoznak a fémes díszítések sem. Elődjéhez hasonlóan a hagyományos műszeregységen túl három kis óra is helyet kap, amelyen többek között a turbónyomás és az olaj állapota követhető nyomon.
Továbbra is várni kell a Focus értékesítésére, 2011 elején kerülnek a hagyományos modellek a kereskedőkhöz. Az ST forgalmazását 2012 elején kezdik. Egyelőre ötajtósként látható a kocsi, de a pletykák szerint kombi is készül belőle.