Speedster néven új modellt készített a 911-esből a Porsche. A márka történetét jól ismerőknek nem újdonság ez, hiszen korábban háromszor szerepelt Speedster modell a stuttgarti autógyár kínálatában. Az első az 1954-ben bemutatott Porsche 365 Speedster volt.

Egy kis történelem

A második legdrágább Porsche 1
A második legdrágább Porsche 19


Nem újdonság a Speedster modell a Porschénél, az első ilyen típus az 1954-ben bemutatott Porsche 365 Speedster volt. Azt az autót Max Hoffman, a Porsche amerikai importőrje találta ki. Úgy vélte, nagy keletje lenne egy spártai felépítésű, olcsóbb roadsternek.

Az elkészült autó a hagyományosnál kisebb, a versenyhétvégéken kiszerelhető szélvédőt, illetve versenyüléseket kapott s csak egy nagyon egyszerű tetővel látták el. Az ötlet bejött, három év alatt 1171-et adtak el belőle. 1988-ban mutatták be a modernkori Speedstert, akkor 2000 darabot adtak el, majd 1993-ban már a 964-es sorozatból újabb 900-at, mindkétszer a 911-es volt az alap.

Tavaly novemberben a Porsche már készített egy hasonló modellt, a Spyder alapját azonban a Boxster adta.

Utalva a 365-ösre, az új modellből ennyi, vagyis mindössze háromszázhatvanöt darab készül. Ahogy elődjei, úgy a legújabb Speedster is a száguldás szerelmeseinek született, így most is megkurtították a szélvédőt, az 60 milliméterrel alacsonyabb, mint a hagyományos 911 Cabriolet esetében. Emiatt a vászontető is más, de nagyon. Bár luxusautóról beszélünk, itt a vezetőnek kézzel kell felcsuknia, ha az időjárás úgy kívánja, nincsenek a mechanizmust mozgató villanymotorok.

A második legdrágább Porsche 20


Természetesen nem hiányoznak a Speedster-látvány további elemei sem, így az összecsukott tetőt fedő dupla buborékot formázó fedő, illetve a kiszélesített (+44 mm) hátsó sárvédő, valamint a plusz spoiler az első lökhárítón. Nem hiányoznak az egyedi felnik sem. A Porsche szakemberei a Speedster számára egyedi színeket is kidolgoztak, amelyek nemcsak a karosszérián tűnnek fel, de az utastér díszítéséből is kiveszik a részüket.

Amellett, hogy látványra többet nyújt a hagyományos 911-esnél, a Speedster motorja is felülmúlja azokét. Ebbe a modellbe is a múlt héten bemutatott Carrera GTS-ben megismert, továbbfejlesztett boxermotor kerül. A 3,8 literes motor 23 lóerővel erősebb, mint eddig, így teljesítménye eléri a 408 lóerőt. Ugyanakkor a fejlesztés során sikerült a fogyasztását szinten tartani, így a szabvány szerint a Speedster 10,3 literes átlagfogyasztással is használható.

A második legdrágább Porsche 21


Az autó nem a Porsche hagyományos modelljei közül egy, ezt a Porsche Exclusive készíti, a cégen belüli részleg, amely 24 éve az egyedi modellekre szakosodott. Az utóbbi időben ez a második önálló modelljük, tavaly szeptemberben mutatták be a 911 Sport Classic modellt, amely a 911-es legdrágább kivitele volt.

Nem olcsó a Speedster sem, Németországban az ára az adókkal együtt 201 682 euró, azaz több mint 56 millió forint. Ez az összeg több mint a duplája az alap 911 Cabriolet árának, a Speedster a Porsche kínálatának második legdrágább autója, csak a GT2 RS kerül többe. Ezért a pénzért szériafelszerelésként jár a kocsihoz a duplakuplungos automata váltó, a kerámia féktárcsák és az aktív futómű is.

A Porsche 911 Speedster világpremierjét szeptember végén, a Párizsi Autószalonon tartják, forgalmazása decemberben indul.

 

a videó a hirdetés után indul