Szeptember elején néhány fotót már kaptunk a hónap végén bemutatkozó Opel Astra GTC Paris tanulmányról, most azonban a műszaki tartalmat és a belső teret is megismerhetjük. A háromajtós Astrát, illetve annak sportváltozatát, az OPC-t beharangozó koncepcióba 2,0 literes turbómotor került. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel is felvértezett szerkezet teljesítménye 290 lóerő.
A sportautókért rajongóknak nemcsak ez a szám csenghet jól, de az a tény is, hogy a hatfokozatú sebességváltó után önzáró differenciálművet is beszereltek, ami jelentősen javítja az elsőkerék-hajtású autó menetdinamikai képességeit.
Az sem utolsó, hogy a futóművet a gyors kanyarvételhez igazodva tervezték. A Flexride futóműben a lengéscsillapítók reakciója folytonosan illeszkedik a pillanatnyi menethelyzethez, figyelve az útviszonyokat, a gyorsulásokat, a lassulásokat, de a vezető is választhat a normál és sportos alapbeállítás közül. A takarékos működést viszont motorleállító stop&start rendszer segíti.
Bár tanulmányautóról beszélünk, a 4,46 méteres GTC külseje sorozatgyártásra érett, ha a rendszámtáblatartókban a GTC Paris helyére egy valódi rendszám kerülne holnap, az sem lenne meglepő.
Belül is szériaautós a kocsi, sportos kiegészítőkkel díszítve. Versenyautós ülések, sportkormány és alumíniumpedálok jelentik a különbséget az egyszerűbb modellekhez képest, no meg Richard Bach híres regénye, a Jonathan Livingston Segull részlete az üléseken. Bár ötszemélyes az utastér, hátul is elsősorban két utasnak jó, miután ott is kagylósított ülést alakítottak ki.
Az Astra GTC Paris Concept premierjét a jövő héten megnyíló Párizsi Autószalonon tartja az Opel, a sorozatgyártású háromajtós Astra várhatóan jövőre jelenhet meg a kereskedőknél.