A Peugeot nem bírta kivárni a 2010-es Párizsi Autószalon hivatalos megnyitóját. Már a szeptember 30-i első sajtónap előestéjén elsütött néhány patront. Elektromos patronokat.
A Champs Elysées-n lévő exkluzív Peugeot-szalonban adott fogadáson minden volt, ami kell. Pezsgő gyűszűnyi pohárban, libamáj-golyócska celofánban, néhány már korábban bemutatott villanyos jószág – és ott volt a Peugeot EX1 is.
Forma 1-es gyorsulás villannyal
Ez a kocsi – látványában – nem más, mint egy elektromos Batmobile. Teljesítményében is, a falra mászás és a kötélen himbálódzás képessége nélkül.
A BB1 városi koncepcióban motornyergeken ülnek az utasok
A BB1 városi koncepcióban motornyergeken ülnek az utasok
Fotó megosztása:
Kék üvegszál-kötelek közt az EX1
Kék üvegszál-kötelek közt az EX1
Fotó megosztása:
Háromnegyed tonna, 340 lóerő
Háromnegyed tonna, 340 lóerő
Fotó megosztása:
240 Nm a két villanymotor főtengelyen mért nyomatéka
240 Nm a két villanymotor főtengelyen mért nyomatéka
Fotó megosztása:
1521 Nm mérhető elöl, 1640 Nm hátul a kerekeken
1521 Nm mérhető elöl, 1640 Nm hátul a kerekeken
Fotó megosztása:
Csúcstechnika a lassításban is
Csúcstechnika a lassításban is
Fotó megosztása:
Batman a fél szárnyát odaadná egy ilyenért
Batman a fél szárnyát odaadná egy ilyenért
Fotó megosztása:
Csudadekoráció segít még jobban eltakarni a sötét pódiumra állított fekete autót
Csudadekoráció segít még jobban eltakarni a sötét pódiumra állított fekete autót
Fotó megosztása:
Koncepcióautó, de ettől még nagyon is valóságos: megy, működik
Koncepcióautó, de ettől még nagyon is valóságos: megy, működik
Fotó megosztása:
260 km/h a vége
260 km/h a vége
Fotó megosztása:
Csak 90 centi magas
Csak 90 centi magas
Fotó megosztása:
1,77 méter széles
1,77 méter széles
Fotó megosztása:
Szélvédő nincs, helyette bukósisak nehezíti az 1 G-vel gyorsuló fejet
Szélvédő nincs, helyette bukósisak nehezíti az 1 G-vel gyorsuló fejet
Fotó megosztása:
Az ajtók nyitásával az ülések is kifordulnak
Az ajtók nyitásával az ülések is kifordulnak
Fotó megosztása:
Hétköznapibb jármű a hibridrobogó
Hétköznapibb jármű a hibridrobogó
Fotó megosztása:
A Piaggio MP3 mintájára két kereket kapott előre
A Piaggio MP3 mintájára két kereket kapott előre
Fotó megosztása:
Az 1998-as Tulip
Az 1998-as Tulip
Fotó megosztása:
Az Iont már vezettük is
Az Iont már vezettük is
Fotó megosztása:
A BB1-et Genfben is láthattuk
A BB1-et Genfben is láthattuk
Fotó megosztása:
Szép az 508-as feneke
Szép az 508-as feneke
Fotó megosztása:
Ez lene az új Taxi Marseile?
Ez lene az új Taxi Marseile?
Fotó megosztása:
Tágas, nagyautós, temérdek gombbal
Tágas, nagyautós, temérdek gombbal
Fotó megosztása:
Van hely hátul bőven
Van hely hátul bőven
Fotó megosztása:
A csomagtartó hosszú és széles, de lapos
A csomagtartó hosszú és széles, de lapos
Fotó megosztása:
Reszkess, Passat!
Reszkess, Passat!
Fotó megosztása:
260 km/h a vége
A részletekbe nem mennék bele, mert már korábban belementünk: a technikai adatok
itt olvashatók. Érdekes, hogy a Peugeot az EX1-et nem hozza ki az Autószalon
ra, hanem a fent említett autószalon
ban tartja meg a szűkebb közönségnek. Ki tudja, mitől félnek: talán a konkurencia kémeitől?
Peugeot EX1 gyorsulási rekordok
1/8 mérföld: 8,89 s, 50,61 mérföld/h sebesség
1/4 mérföld: 14,4 s, 62,4 mph
500 méter: 16,81 s, 107 km/h
Fél mérföld: 23,85 s, 75,46 mph
1000 m: 28,16 s, 127,8 km/h
Egy mérföld: 41,09 s, 87,6 mph
0-100 km/h gyorsulásra az EX1 3,58 másodperc alatt képes, 12 századdal jobb a Tesla Roadsternél.
BB1, Ion, Hymotion
A BB1-et Genfben is láthattuk
A BB1-et Genfben is láthattuk
A BB1 kisautót is elhozta újra a Peugeot. A motornyerges, robogóüléses, 2,5 méter hosszú, mégis négyszemélyes városi mütyürrel a 2009-es frankfurti szalon óta kampányol a márka.
Aranyos, jópofa, látványos kisautó, de mint a Peugeot hazai PR-ese, Zsófi szomorúan jósolja, sorozatgyártása, piacra kerülése egyelőre nagyjából reménytelen.
Az Ion viszont hamarosan tényleg kapható lesz még nálunk is. A Mitsubishi i-Mievből európaiasított autócskát már vezettük korábban – ha valaki hajlandó kicsengetni érte azt a 8-10 millió forintot, amibe itthon kerülni fog, elégedett lehet vele.
Hétköznapibb jármű a hibridrobogó
Hétköznapibb jármű a hibridrobogó
A Peugeot villamosításának kevésbé forradalmi eredménye a Hymotion robogó. A háromkerekű városi közlekedési eszközt 125-ös benzinmotor és villanymotor mozgatja együtt, állítólag két liter benzinből el fog tudni járni.
Bár ez a motor nem olyan izgalmas és nem is annyira tiszta üzemű, mint a fent leírt gépek, ezt legalább tényleg gyártásba veszik, és ami még fontosabb, komoly mennyiségű eladásra is számot tarthat. Még az idén év vége előtt megindul a Hymotionök ömlesztése a szalagról.
Passat-konkurens oroszlánnal testközelből
Az 508-as modellről is megemlékeztünk már a részleteket illetőleg. Most csak annyit tudok hozzátenni az eddigiekhez, hogy hátul kis jóindulattal keresztbe tett lábbal is elférni, a csak elektromosan, az utastérből vagy a kulcsról gombbal nyitható tetejű csomagtartó viszont csak szűk résen át pakolható.