Három nagy európai fórum szerveződik időről időre az autóipar újdonságainak bemutatására. Minden évben kora tavasszal rendezik a Genfi Autószalont, és minden két-két évben, felváltva építik fel a standokat a gyártók Párizsban, illetve Frankfurtban. Idén a franciákon van a sor.
Négyfős brigádunk a két sajtónapon, szeptember 30-án és október elsején kilométerek tucatjait gyalogolja le a Párizsi Autószalon területén. Koncepcióautók és új modellek tömkelegét üljük végig, repisörök és ingyenszendvicsek garmadáját pusztítjuk el a hatalmas csarnokrendszerben, jó pár Hungexpónyi területen.
És persze fotózunk, videózunk és írunk, hogy olvasóink ne csak száraz sajtóanyagokon és agyonretusált gyári képeken keresztül követhessék az eseményeket.
Gyors hangulatjelentés
Párizs él, izzik és közlekedik. Irgalmatlan tempóban és sűrűségben hömpölyög a forgalom – mindezt úgy, hogy korlátozó táblákat pár megállni tilos kivételével gyakorlatilag nem látni a belvárosban. Ajánlom ezt a jelenséget a hazai közlekedés-szabályozók figyelmébe!
Persze mi ezt most csak szemléljük, főleg metróval és gyalog közlekedünk a városban. Mindkettő remekül működik – lásd mint fent.
Az akkreditáció a szalon előtti konténer-irodában gyorsan, pattogósan zajlott, a bürokrácia teljes mellőzésével. Pillanatok alatt megkaptuk a belépőkártyát; a folyamat olyannyira egyszerű, hogy le merném fogadni, legalább egyharmadnyi ál-sajtós autórajongó csorgatja majd nyálát a sajtónapokon a kiállított csodákra.
Bárcsak süldő koromban lett volna annyi merszem és fantáziám, hogy nekivágjak a Nyugatnak egy mátrixnyomtatón printelt, laminált ál-sajtóigazolvánnyal!
Párizs utcáin ezerrel száguldoznak az autógyártók kisbuszai, hozzák-viszik az újságírókat az estélyek és a hotelek között. Ezen kívül pár plakát jelzi még, hogy most épp autószalon van, de igazi autóbuzinak kell lenni, hogy kiszúrja az ember a néhány szivárványszín, meglehetősen jellegtelen üzenetet a temérdek egyéb kulturális eseményt hirdető transzparens között. Párizs nagy város, a Mondial Automobile csak egy a sok-sok történés közül.
Ford, VW-csoport és Peugeot hamarosan, a többi kicsit később
A megnyitó előtti estén a fenti három gyártó sajtótájékoztatóján vettünk részt, ezekről hamarosan beszámolunk. (Focus ST, napelemes tetejű Skodától új Passaton át Lamborghiniig mindenféle VW-konszern-termék és elektromos Peugeot-k voltak a téma.) Mostantól hétfőig sűrűn frissülünk – kövesd velünk a Párizsi Autószalon eseményeit a vezess.hu/parizs oldalon!
Márka
|
Újdonság
|
Premier
|
A7 Sportback
R8 GT R8 V8 Spyder |
|
|
New CONTINENTAL GT
|
||
Coupe CTS-V
|
||
Aveo
Orlando Cruze Captiva |
|
|
C4
DS4 |
|
|
FIAT 500 TWINAIR
|
||
KARMA
|
||
Jazz Hybrid
3R-C |
|
|
Grand Cherokee
Nouveau Wrangler Wrangler Unlimited 2,8 CRD Compass 2,2 CRD Patriot 2,2 CRD |
/ / |
|
SPORTAGE
OPTIMA Concept POP |
|
|
Range Rover Evoque
|
||
CT 200h Full Hybrid
|
|
|
CTMOVE
Power Train 19kw |
|
|
Evora
Evora S |
|
|
MAYBACH 57S
|
||
Mazda 3
Mazda 5 Mazda 2 Facelift Mazda MX-5 Superlight (only during the press days) |
|
|
A Class E-CELL
New CLS 350 CGi/350 Cdi/ 250 CDi S Class CL 500 CGi BE R Class |
|
|
i-MiEV
OUTLANDER 2.2l Di-D ? MIVEC DIESEL ? |
|
|
LEAF
MICRA JUKE |
|
|
GTC Paris
Astra Sports-Tourer Meriva Ampera |
|
|
508
SR1 3008 Hybrid4 iOn |
|
|
911 GT2 RS
|
||
DeZir
Fluence Z.E. Kangoo Express Z.E. Twizy Latitude Twingo Miss Sixty Laguna phase 2 |
|
|
fortwo facelift
car2go edition Vision smart e-bike Vision smart e-scooter |
|
|
TESLA 2.5
|
||
Verso S
|
||
PASSAT
PHAETON TOUAREG |
|
|
V60
|