Nem jött ki túl jól a Citroën és a Ford ralicsapatainak, hogy pont most zajlik Párizsi Autószalon, az ugyanis üti a rali-világbajnokság francia futamát. Így a sztárpilóták nélkül kellett leleplezni a jövő évi versenyautókat, hiszen azok épp a verseny közös tesztjén száguldoznak pár száz kilométerrel arrébb. Szegény marketingesek.
2011-től új, többek között a költségeket is visszafogó szabályok lépnek életbe a rali-világbajnokságban, ezért, illetve marketingszempontokat szem előtt tartva vadiúj járművet épített Ford és a Citroën is. Jövőre már három gyár indul a vb-n, hat versenyen rajthoz áll a MINI is.
A Citroën a C4 helyett a DS3-at, a Ford a Focus helyett a Fiestát veti be, a MINI a Countrymanből épített versenyautót. Nem vitás, mindhárom nagyon ütősen néz ki, amellett, hogy megőrizte az utcai modellek formáját. Minden esetben egyedi lökhárítóval, jelentősen kiszélesített sárvédőkkel, módosított motorháztetővel és méretes hátsó szárnnyal szembesültünk, a MINI-é a legújítóbb.
Az igazi újdonság a kasztni alatt lapul. A jelenlegi 2,0 literes motort 1,6 liter hengerűrtartalmú váltja, de a turbó továbbra is megmarad. A jövőben is hatfokozatú szekvenciális váltó, illetve négykerék-hajtás szerepel az erőátvitelben, elöl és hátul önzáró differenciálművel. A hidraulikus kézifék maradt, ha a pilóta megrántja, old a hátsó hajtás.
A Citroën részleteket is elárult autójáról, így tőlük megtudtuk azt is, hogy a motor teljesítménye 300 lóerő, míg a maximális nyomatéka 350 Nm. Persze ezek nem hivatalos adatok, ki tudja, a valóságban egy fékpadon is valóban ezt látnánk-e. Persze ha csak ennyi, akkor sem olyan rossz, tekintve, hogy az autók a szabályok szerint a versenyzőkkel együtt nyomnak csak 1200 kilót.
A most kiállított Fiesta egy újabb mérföldkő a Fordnál, ezután kezdődik meg igazán a jövő évi modell tesztelése. A jövő héten Spanyolország murvás útjain zajló próbák során már a teljes 2011-es motorspecifikációt használják. A kocsi ugyan már majdnem 3000 kilométernyi tesztelésen van túl Nagy-Britanniában és Franciaországban, de kezdetben még a 2,0 literes WRC motor hajtotta, amelyet egy későbbi fázisban váltott fel az 1,6 literes Ford EcoBoost erőforrás egyik prototípusa.
Jövőre újabb fejezet nyílik a ralitörténelemben, amelybe mindkét gyártó vastagon beleírta a nevét.
A Focus RS WRC 2006-ban és 2007-ben egymás után nyert két konstruktőri világbajnoki címet, és a májusban Új-Zélandon aratott diadala a Ford 75. győzelme volt a WRC sorozatban, s ennek révén a Ford lett a világbajnoki sorozatban a legsikeresebb gyártó. Ezzel szemben a Citroën öt konstruktőri, illetve Sebastien Loebnek és Daniel Elenának köszönhetően hat egyéni világbajnoki cím birtokosa.
A MINI régen aratta sikereit a raliban, de a versenyautóit építő Prodrive-nál nem kell annyit ásnunk. Az 1984-ben alapított vállalat összesen hat vb-címet jegyez a raliban, de nyertek ötször a brit túraautó-bajnokságban és Le Mans-ból is van három kategóriagyőzelmük.
A Citroën csapat pilótái Sebastien Loeb és Sebastien Ogier lesznek, a Fordnál Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala vezet, míg a MINI Kris Meeket igazolta le egyelőre.