Bár tegnap a Champs Elysées-n lévő exkluzív Peugeot-szalonban tartott fogadáson tobzódtunk az újdonságokban, a francia autógyár nem lőtte el minden puskaporát. A hazai pályán játszó Peugeot a ma megnyílt Párizsi Autószalonra egy városi szabadidő-autóval érkezett.

Városi terepjáró a Peugeot-tól 1
Városi terepjáró a Peugeot-tól 37


A HR1 koncepció mindenből mutat egy kicsit. Első pillanatra egy szabadidő-autónak hat, masszív formák, nagy kerekek. Viszont csak kétajtós és a tető is eléggé kupés, nem is beszélve a B oszlop hiányáról és a hátsó utasoknak jutó lőrésszerű oldalablakokról. Az ajtók is érdekesek, előre felfelé nyílnak, akár egy kőkemény sportkocsin, mondhatnák, hogy hasonlít a Lamborghiniére, de sokkal inkább a Koenigsegg megoldása. De látunk itt részleteket az RCZ-től és a BB1 tanulmányból is.

Mindez nem valami összevissza zagyvalékot, hanem egy frappáns gépet alkot. A HR1 persze nem a hétköznapi ember autója, hanem „a designra és az újdonságokra fogékony aktív, fiatal, gyermektelen, urbánus embereket veszi célba”.

Nézze meg a Peugeot HR1 gyári fotóit is

Ők hétköznap a városi forgalomban hajtanak, a hétvégét viszont aktív pihenéssel töltik, így jól jön, hogy a négyüléses utastér könnyen alakítható kétszemélyesre (a hátsó ülések az elsők alá csúsznak), kibővítve a csomagtartó kapacitását, befér a kerékpár vagy a búvárfelszerelés. Négy személlyel 180, kettővel 734 liter a csomagoknak jutó hely. A 3,69 méteres hosszúság viszont jelzi, hogy városi terepre született, de az ajtók is pont ezért ilyenek, szűk parkolókban, garázsokban könnyebb így ki-beszállni.

Városi terepjáró a Peugeot-tól 38


Az utastér a luxusautókat idézi, sportos alaphanggal, a sofőr persze jobb, ha az útra koncentrál, így el is választották egy masszív középkonzollal. Bár az utasteret rejtett LED-ekkel is megvilágítják, nappal az üvegtetőn át sok-sok fény juthat a HR1-be. Feltéve, ha az utasok ezt akarják, az üvegtető elektrokróm, vagyis szabályozható a fényáteresztése.

Igazi high-tech cucc a HR1 kezelőszerve, amely mozgásfelismeréssel működik. Csupán kézmozdulatokkal lehet görgetni a funkciókat, illetve kiválasztani a megfelelőt. Kezünk forgatásával görgethetjük a menüt, amely körhintaként jelenik meg a kijelzőn. Ha viszont balról jobbra int kezével a vezető, akkor átadja a menükezelést az utasnak. A rádió, a navigációs rendszer és a légkondicionáló is így működik.

Hibrid hajtómű mozgatja a kocsit, amelyben elöl kapott helyet a benzinmotor és hátul az elektromos. A benzines egy vadiúj, egyelőre még fejlesztés alatt álló, háromhengeres, 1,2-es motor 110 lóerővel, ehhez jön a villany 37 lóerős teljesítménye. A 147 lóerő ellenére igen takarékos a HR1, beéri 3,5 liter benzinnel átlagosan.