Nagyméretű golfkocsi vagy strandautó, ilyen a Citroën Lacoste Concept. Nevét nem véletlenül kapta az ismert divatcégről, hiszen az ezer szállal kötődik a szabadidőhöz, a sporthoz, ahogy ez a járgány is.
A Lacoste kompakt és robusztus: 3,45 m hosszú, 1,8 m széles, 1,52 m magas, tengelytávolsága 2,3 m. Megjelenése fiatalos, vidám, mondhatni mókás. Persze csak a francia Riviérán, Kőbányán valami lepusztult gyárépület mellett nem mutatna így.
Nem nyúlunk nagyon mellé, ha golfkocsinak nézzük a tanulmányt, hiszen a méretes gumikat golflabda utánzatú keréktárcsákra szerelték. Egyszerűségét mi sem jelzi jobban, mint hogy lámpái is csak akkor válnak igazán láthatóvá, ha világítanak.
A Lacoste alaphelyzetben nyitott, végszükség esetén a középen futó tetőívből előbújó, összecsukható tető nyújt némi védelmet. De nemcsak oldalablakai nincsenek, a szélvédő is lebillenthető. A beszállás ennél nem is lehetne egyszerűbb, ajtó nincs, csak be kell lépni vagy ugrani (hátul) a kétszemélyes kanapék egyik ülőhelyére.
Ha inkább cuccolnánk vele, akkor a hátsó ülés a csomagtartóba csúsztatható, helyet hagyva a hétvégi kirándulás eszközeinek. Az utastér puritán, a műszerfal a kezdeti videojátékokra emlékeztet, a kormány minimalista kétküllős.
Az üléseket pamut borítja, persze nem akármilyen, hanem ugyanolyan szövésű, akár a Lacoste pólóké. Utalva a póló eredetére, a kapaszkodófogantyúk lágy gumiból vannak, tapintásuk akár egy teniszlabdáé. A karosszérián többfelé látható kis négyzetek pedig épp a teniszütő húrozására emlékeztetnek.
Az autó elsősorban poroszkálásra, könnyed furikázásra való, ezért is elég bele az apró háromhengeres benzinmotor, amitől távol áll a brutalitás.
A Citroën tájékoztatása szerint a Lacoste-ot azért tervezték, hogy véget vessen az egyre többet mániájának, amely a modern világra időnként oly jellemző. A Lacoste testesíti meg a Citroën azon törekvését, hogy egyszerű, elérhető, ugyanakkor meglepően egyedi, figyelemfelkeltő autókat készítsen.
A Lacoste-ról
A pólóing mai formájában eredetileg teniszingnek készült. Megalkotója René Lacoste francia teniszbajnok volt, aki úgy találta, hogy a lovaspólóhoz viselt kötött ing sokkal alkalmasabb a teniszezéshez is, mint a korábban ehhez a sporthoz használt ruházat.
1926-ban mutatkozott be ilyen ingben az akkori US Open teniszbajnokságon, majd 1927-től alkalmazta rajta a ma is ismert krokodil jelvényt, ami Lacoste becenevéből (La Crocodile) eredt, krokodilbőrből készült táskájára utalva.
Az 1930-as évek elején Lacoste céget is alapított ennek az ingnek a gyártására és forgalmazására. Azóta természetesen számos más cég is gyárt és forgalmaz pólóingeket, a legkülönfélébb változatokban és márkanevekkel.
A klasszikus pólóing anyaga pamut, színe fehér, kelméje jellegzetes kötésmóddal készül. Galléros, a nyakánál gombolós, néha zseb is van rajta.
Forrás: wikipedia