A visszajelzésekből úgy tűnik, hogy a szerda este leleplezett Focus ST sokaknál kiverte a biztosítékot. Azt hiszem, a kifutó típus sportváltozatának kereslete meg fog élénkülni, mert kevesen vágynak az újra, egyesek látni sem bírják.
Nekik és a kíváncsiaknak íródott e cikk. A fanyalgók talán megváltoztatják az új Focustól kialakított véleményüket, a többiek pedig – akik a kommentekben utaltak rá, hogy szívesen vennének további információkat a „mezei” változatokról – választ kapnak kérdéseikre.
Modern motorpaletta
Véleményem szerint
a jelenleg futó Focus gyenge pontja az öregecske motorpaletta. A gyártól jobban mi sem tudjuk összefoglalni, hogy mi minden változott, ezért íme a sajtóanyag:
Az új Focus európai motorpalettájához tartozik a különleges, 1,6 literes Ford EcoBoost turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses benzinmotor és egy sor modern és módosított Duratorq TDCi common-rail dízel erőforrás, amelyek kivétel nélkül kevesebbet fogyasztanak, mint a kifutó modellben.
150 és 180 lóerős 1,6 literes Ford EcoBoost
A benzinmotorok palettáját az új, 1,6 literes Ford EcoBoost egység vezeti, amely 150 és 180 lóerős kivitelben is kapható.
A teljesen új,
kisebb méretű, nagyon hatékony, alacsony CO2-emissziójú benzinmotor-család egyik tagja a Ford 1,6 literes Ford EcoBoost erőforrása, amely kis tömegű, teljesen alumíniumból készült, és három fontos technológia működik benne. A középre helyezett, nagynyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kis tehetetlenségű turbófeltöltő és a kettős, független változó szelepvezérlés (Ti-VCT) együtt olyan modern égési rendszert hoznak létre, amely ebben a méretosztályban új szintre emeli a teljesítményt és a gazdaságosságot.
A technológiák kombinációja lehetővé teszi, hogy az 1,6 literes Ford EcoBoost motor kis-, és közepes fordulaton nagy nyomatékot adjon le, olyan agilisan reagáljon a gázra, mint egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás, ám mérete, tömege és fogyasztása sokkal kisebb motorra utaljon. Kétféle teljesítménnyel 150 és 180 lóerővel kerül a Focusba a motor.
A 180 lóerős
változat legnagyobb nyomatéka 240 Nm percenként 1600 és 5000 fordulatszám között, sőt, a túltöltési funkciónak köszönhetően erőteljes gyorsulás közben átmenetileg 270 Nm is rendelkezésre áll.
Az ötajtós Focusban a 180 lóerős Ford EcoBoost motor végsebessége 222 km/óra a gyorsulás 0-ról 100 km/órára 7,9 másodpercig tart, miközben átlagfogyasztása 6,0 l/100 km és 139 g/km a CO2 emisszió.
105 és 125 lóerős 1,6 literes Ford Duratec Ti-VCT
A Focus benzines palettájához tartozik még az ismert 1,6 literes Duratec Ti-VCT egysége, amely 105 és 125 lóerős kivitelben kapható.
A teljesen alumíniumból készülő, tizenhat szelepes Ti-VCT motort tovább optimalizáltuk és finomítottuk, csökkentettük belső súrlódását, javítottuk a kipufogórendszer szellőzését, s így nagyobb lett a nyomaték, és csökkent a fogyasztás.
95 és 115 lóerős 1,6 literes Duratorq TDCi
Az 1,6 literes Duratorq TDCi dízelmotort teljes mértékben átdolgoztuk, módosítottunk az égési rendszeren, az üzemanyag-befecskendezésen és a turbófeltöltőn, hogy jobb legyen teljesítmény, csökkenjen a fogyasztás és kifinomultabban működjön a motor.
A Focus vásárlói
kétféle teljesítményfokozat közül választhatnak: a motor 95 és 115 lóerős kivitelben kapható. Mindkét változat nagy vonóerőt és széles nyomatékleadást biztosít. A 115 lóerős változat esetében az átmeneti túltöltés funkcióval a 270 Nm-es csúcsnyomaték heves gyorsítás közben, rövid ideig 285 Nm-re növelhető.
Erre az erőforrásra szerény fogyasztás a jellemző: az átlagos érték vegyes üzemben csupán 4,2 l/100 km, míg a CO2 emisszió 109g/km.
115, 140 és 163 lóerős 2,0 literes Duratorq TDCi
Hasonlóan kisebb rokonához, a 2,0 literes Duratorq TDCi dízelmotor is alapos frissítésen esett át, aminek következtében nőtt a teljesítménye és a nyomatéka, ugyanakkor csökkent a fogyasztás és a CO2 emisszió.
A hatfokozatú manuális váltóval készülő, 2,0 literes TDCi 140 és 163 lóerős kivitelben vásárolható meg, ám a Focus rendelhető lesz a nagyon hatékony, hatfokozatú, duplakuplungos PowerShift váltóval is, ami a 115, a 140 és a 163 lóerős változathoz egyaránt kérhető.
Ford ECOnetic Technológiák a CO2 minimalizálására
A nagyon takarékos
benzines-, és dízelmotorok mellett az új Focusban számos Ford ECOnetic technológia is megtalálható, amelyek segítenek a fogyasztás és a CO2 emisszió csökkentésében.
A legfontosabb, hogy az új Focus az első olyan Ford, amelynek majdnem minden változatában széria a Auto-Start-Stop technológia, amely városi körülmények között akár 10 százalékkal is mérsékelheti a fogyasztást és a CO2 emissziót.
A Focus-paletta legkevesebbet fogyasztó tagja lesz a 2011 későbbi szakaszában bevezetendő, ultra-alacsony károsanyag-kibocsátású ECOnetic változat.
Biztonság, luxus, kényelem
Az új Focus egyik
fontos innovációja az új kis sebességű biztonsági rendszer, amely első ízben jelenik meg a Ford termékében. A rendszer feladata, hogy segítsen a vezetőnek elkerülni azokat a kis sebességű, frontális ütközéseket, amelyek a leggyakoribbak a zsúfolt, nagyvárosi forgalomban, és rendszerint 30 km/óránál kisebb sebességnél történnek.
Egy előre pásztázó optikai érzékelőt felhasználva a rendszer érzékeli az autó előtti akadályokat, és folyamatosan (másodpercenként 50-szer) kiszámolja az ütközés elkerüléséhez szükséges fékerőt. Amikor a rendszer úgy véli, hogy az ütközés elkerülhetetlen, és a vezető sem tesz semmit, automatikusan csökkenti a motorteljesítményt, és fékez.
Az új Focushoz az intelligens, vezetést segítő technológiák széles skálája kapható:
– Aktív parkoló-asszisztens,
– Sávtartó asszisztens és sávelhagyásra figyelmeztető jelzés,
– Automatikus fényszóró,
– Forgalmi jelzések felismerése,
– Vezető-figyelmeztető rendszer,
– Adaptív sebességtartó automatika figyelmeztető rendszerrel és ütközésmérséklő fékrendszerrel,
– Holttér információs rendszer,
– Sebességhatároló,
– Hátul be nem kötött övre figyelmeztető jelzés,
-Elektromos gyermekzárak,
– Tolatókamera.