Mert lássátok feleim, nemsoká elérkezik a Kánaán, városaink levegőjét nem szennyezik kipufogógázok, mérgező anyagok csak a villamosenergia-erőművek környékén kerülnek a légkörbe!
Franciaországban közelebbinek tűnik ennek bekövetkezte, ugyanis adókedvezménnyel támogatják az elektromos hajtású autók megvásárlását.
Szériagyártásra készen
Ezt
próbálja meglovagolni új autóival a Renault. Ám nemcsak a kedvezmény csábító erejére bízzák magukat a gyáriak, hanem az elektromos művekkel és a hivatalos szervekkel együttműködve fejlesztik az akkumulátorok töltését szolgáló infrastruktúrát.
A Renault annyira elkötelezett híve a fenntartható mobilitás létrehozásának, hogy a következő pár évben Európa vezető autógyártója szeretne lenni az alacsony CO2-kibocsátás tekintetében.
A hatékony energiafelhasználás jellemzi a céget a kiállításon is. A Renault standot takarékos LED-panelek világítják meg.
A Párizsban öt új modellt mutattak be, melyek tömeggyártása 2011 és 2012 folyamán indul el. Ezek közül kettőre már rendeléseket is felvesznek: a Fluence Z.E. indulóára Franciaországban 21 300 euró (5,9 millió forint), míg a Kangoo Express Z.E. 15 000 eurós (4,14 millió forint) áron vásárolható meg. Ezek már tartalmazzák az 5000 eurós (1,4 millió forint) adókedvezményt is.
Ha nem olvasna nézze meg a Renault bemutatóját videón:
Fluence Z.E.
Az elektromos
Fluence 13 centiméterrel hosszabb, mint az alapját képező belsőégésű motorral szerelt változat. A hossznövekedés azt a cél szolgálja, hogy a hátsó ülések mögé szerelt akkumulátorok miatt ne csökkenjen az autó csomagterének mérete.
Ettől eltekintve az elektromos Fluence csaknem teljes egészében megegyezik a korábbiakban megismert variánsokkal. A különbséget a a fordulatszámmérő helyén található műszerek jelentik, melyek az akkumulátor töltöttségi szintjéről és a megtehető távolságról szolgáltatnak információt.
Az elektromos motornak köszönhetően a Fluence E.Z. már alacsony sebességről is kitűnően gyorsít, ráadásul sebességváltóra sincs szükség. Viszont az autó sebessége korlátozott. 135 kilométeres óránkénti sebességnél nem hajthatunk vele gyorsabban.
A meghajtáshoz
energiát szolgáltató Li-ion akkumulátorok kétféle módon tölthetőek föl:
– A standard töltés otthoni hálózatról, vagy nyilvános töltési pontokról végezhető el. A teljes töltöttség eléréséhez 6-8 órára van szükség.
– Lehetőség van az akkumulátorok gyors cseréjére az erre felkészített szervizekben, ahol három perc alatt teljesen töltött egységekre cserélik a lemerülteket. Izraelben és Dániában tervezik az első ilyen csereállomások létrehozását.
Adatlap | |
---|---|
Motoradatok | |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 70/95 |
Max. nyomaték (Nm) | 226 |
Menetteljesítmények | |
Hatótávolság (km) | 160 |
Végsebesség (km/h) | 135 |
Méretek | |
Hossz (mm) | 4 748 |
Szélesség (mm) | 1 813 |
Magasság (mm) | 1 458 |
Önsúly (kg) | 1 543 |
Kangoo Express Z.E.
Az elektromos
Kangoo sem hordoz magán olyan jegyeket, amelyek megkülönböztetnék a benzin- vagy dízelmotorral szerelt változatoktól. Csak az éles szeműek szúrhatják ki a hátul található Z.E. emblémát és a kipufogó hiányát.
Mivel az akkumulátorok a padlóba kerülnek, a raktérbe továbbra is 3-3,5 köbméternyi mindenféle pakolható, miközben a teherbírás 650 kilogramm lehet.
A Kangoo Express Z.E.-ben ugyanazt a motort találjuk, mint az elektromos Fluenece-ben, viszont a teljesítményét 75 lóerőre csökkentették. Hatótávolságuk, töltési idejük viszont megegyező.
Adatlap | |
---|---|
Motoradatok | |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 55/75 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 226 |
Menetteljesítmények | |
Hatótávolság (km) | 160 |
Végsebesség (km/h) | 130 |
Méretek | |
Hossz (mm) | 4 213 |
Szélesség (mm) | 1 829 |
Magasság (mm) | 1 818 |
Önsúly (kg) | 1 410 |
Twizy
A 2011 közepétől
megvásárolható Twizy leginkább egy autó és egy robogó keverékének tűnik. A kétszemélyes karosszériában a vezető és utasa egymás mögött foglalhatják el helyeiket – mint egy robogón -, de a jármű négy keréken gurul – mint egy autó.
A Renault nem tagadta meg francia mivoltát, hiszen készít majd a Twizyből egy mopedautó verziót, melynek 10 lóerőre korlátozott a teljesítménye, így végsebessége nem haladja meg a 45 km/h-t, ami azt jelenti, hogy tőlünk szerencsésebb, akarom mondani lazább szabályokkal rendelkező országokban jogosítvány nélkül is vezethető majd. (Az okos műszerészek meg majd kis zsebpénzért tuningolják a lebutított Twizy-ket.)
Robogós felépítése ellenére autós biztonsági rendszer – gyűrődő zónák, oldalütközés elleni védelem – óvja a Twizy utasait. Elől négy-, hátul hárompontos biztonsági öv található, a vezető pedig kap egy légzsákot is. A lassításról négy tárcsafék gondoskodik.
Adatlap | |
---|---|
Motoradatok | |
Folyamatosan leadható teljesítmény (kW[LE]) | 8/10 |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 15/20 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 57 |
Menetteljesítmények | |
Hatótávolság (km) | 100 |
Végsebesség (km/h) | 75 |
Méretek | |
Hossz (mm) | 2 320 |
Szélesség (mm) | 1 191 |
Magasség (mm) | 1 461 |
Önsúly (kg) | 450 |
ZOE Preview
A Renault
előállt egy Clio méretű elektromos modellel is, ami a gyár szerint minden olyan tulajdonság és szolgáltatás birtokában van, amit egy kisautó nyújthat.
Azonban nem lenne tanulmány a tanulmány, ha nem kerülnének bele olyan extrák, amik kiemelik a konvencionális kocsik tömegéből. Ezért a ZOE Preview a következő – szinte nélkülözhetetlen – szolgáltatásokkal kényezteti utasait:
– A bőr kiszáradásának elkerülése érdekében a légkondicionáló rendszer a páratartalmat mindig az optimális szinten tartja.
– A levegő minőségét figyelő rendszer szükség esetén automatikusan zárja a szellőzőjáratokat.
– Az utazás időpontját figyelembe véve nyugtató vagy stimuláló hatású illatokat porlaszt az utastérbe.
– Fényterápiás szolgáltatása is az utasok jókedvének érdekében működik.
Akkumulátorainak töltése a Fluence esetében megismert módok mellett kiegészült egy harmadik lehetőséggel. Mód van arra, hogy keretében egy nyilvános gyorstöltő pontra csatlakozva 10 perc alatt akkora töltöttséget érjen el, hogy hatótávja elérje a 60 kilométert. A 80 százalékos töltöttségi szint harminc percnyi töltést igényel.
Adatlap | |
---|---|
Motoradatok | |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 60/80 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 222 |
Menetteljesítmények | |
Hatótávolság (km) | 160 |
Végsebesség (km/h) | 135 |
Méretek | |
Hossz (mm) | 4 086 |
Szélesség (mm) | 1 788 |
Magasség (mm) | 1 540 |
Önsúly (kg) | 1 392 |
Utoljára maradt
a leglátványosabb újdonság, a DeZir tanulmányautó. Ezzel a modellel tekinthetünk be a Renault jövőbeli stílusirányzatába; hasonló jegyekkel érkeznek majd a közeljövő Renault-i.
Egészen pofás karosszériába csomagolták az elektromotort, és egy halom, a Mégane Trophy-ban használt alkatrészt.
Ezeknek köszönhetően tud kanyarodni, határozottan megállni, az elektromotor pedig öt másodperc alatt katapultálja százra.
Ha sok erős gyorsítással is képes lesz 160 kilométert megtenni, jöhet.
Adatlap | |
---|---|
Motoradatok | |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 110/150 |
Max. nyomaték (Nm) | 226 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 5 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
Méretek | |
Hosszúság (mm) | 4 225 |
Szélesség (mm) | 1 968 |
Magasság (mm) | 1 163 |
Üres tömeg (kg) | 830 |