Ha ismeretlenül szembe jönne az utcán, talán fel sem kapnánk a fejünket. Különleges hajtását álcázva a Leaf megjelenése nem túl feltűnő, még hagyományos hűtőbeömlőnek hihető nyílás is tátong a lökhárító alján. A fényszórókban a tompított fény ledes

Oldalról kerüli leginkább a feltűnősködést a nem egészen négy és fél méter hosszú Leaf. Ha nem is egyedi a formája, viszont nagyon hasznos. A légellenállási alaktényező csak 0,28, és a szélzaj is minimális. Sok viszont a fémfelület, ezért kilátás gyenge. A rák stílusban előadott, vagyis hátrafelé irányuló manővereket széria tolatókamera könnyíti meg

Oldalról kerüli leginkább a feltűnősködést a nem egészen négy és fél méter hosszú Leaf. Ha nem is egyedi a formája, viszont nagyon hasznos. A légellenállási alaktényező csak 0,28, és a szélzaj is minimális. Sok viszont a fémfelület, ezért kilátás gyenge. A rák stílusban előadott, vagyis hátrafelé irányuló manővereket széria tolatókamera könnyíti meg

Hogy milyen vezetni? Semmilyen. Pont ez benne a lényeg. A Nissan Leaf az első nagy sorozatban gyártott, szabadon megvásárolható, teljesen elektromos üzemű személyautó a világon, márpedig egy nagy gyártó csak akkor enged ki a kezéből egy új modellt, ha biztos benne, hogy nem kockáztat semmit. Ezért ritka a megjelenésében igazán innovatív tömegmodell: ha valami túl szokatlan, az rosszabb üzletileg, mint ha túl szokványos.

A Leaf tehát nagyjából semmiben nem néz ki és viselkedik máshogy, mint egy normális, automata váltós kompakt benzines kocsi. Csak nincs hangja és sokszor be kell dugni a konnektorba. Gajdán Miklós kolléga remekül leírt már mindent erről egy igazi, hosszabb tesztút után – a cikk itt olvasható.

Én most csak ezt a kicsit zaklatott zsebvideót tudom hozzátenni az eddigiekhez – figyeljék a kocsi hangját! Ami nincs:

a videó a hirdetés után indul

Videó az élményről, pont olyan minőségben és terjedelemben, ahogy a bruttó ötperces próba engedte

Mint látható, nem a Leaf volt az egyetlen mozgó villanyautó. Míg tavasszal Genfben még a hibridautók álltak az események középpontjában, Párizs a villanyautókról szól. A Renault-kat és a Peugeot-kat már megmutattuk, hamarosan egy hosszabb írásban beszámolunk kisebb és kevésbé ismert cégek dolgairól is.