Kíváncsian kutattuk a kínai tulajdonosok nyomait a Volvónál, de nem sikerült rájuk bukkannunk. Inkább a V60-ast néztük meg közelebbről, amely az első testhezálló svéd ellenfél a középkategóriában a német prémiumtermékeknek.
1/21 A 304 lóerős T6 benzines csak összkerékhajtással kapható, a 205 lóerős D5-höz rendelhető a négykerék-hajtás
A 304 lóerős T6 benzines csak összkerékhajtással kapható, a 205 lóerős D5-höz rendelhető a négykerék-hajtás
Fotó megosztása:
2/21 9 290 000 forint a D3 alapára, amely egy öthengeres dízel, 400 Nm-rel
9 290 000 forint a D3 alapára, amely egy öthengeres dízel, 400 Nm-rel
Fotó megosztása:
3/21 Induláskor nem lesz kapható a két 1,6 literes turbós benzines, a T3 és a T4
Induláskor nem lesz kapható a két 1,6 literes turbós benzines, a T3 és a T4
Fotó megosztása:
5/21 Az S60 Belgiumban készül, a kombi Svédországban, évi 50 ezer példányban
Az S60 Belgiumban készül, a kombi Svédországban, évi 50 ezer példányban
Fotó megosztása:
6/21 Négy benzines és két dízelmotor lesz, 150 és 306 lóerő között
Négy benzines és két dízelmotor lesz, 150 és 306 lóerő között
Fotó megosztása:
7/21 A V60 igen áramvonalas, alaktényezője az 1,6-os motorral 0,28, az erősebb motorokkal 0,29
A V60 igen áramvonalas, alaktényezője az 1,6-os motorral 0,28, az erősebb motorokkal 0,29
Fotó megosztása:
9/21 Kíváncsian kutattuk a kínai tulajdonosok nyomait a Volvónál, de nem sikerült rájuk bukkannunk. Inkább a V60-ast néztük meg közelebbről, amely az első testhezálló svéd ellenfél a középkategóriában a német prémiumtermékeknek
Kíváncsian kutattuk a kínai tulajdonosok nyomait a Volvónál, de nem sikerült rájuk bukkannunk. Inkább a V60-ast néztük meg közelebbről, amely az első testhezálló svéd ellenfél a középkategóriában a német prémiumtermékeknek
Fotó megosztása:
10/21 Minden motor turbós, a kétliteres benzines közvetlen befecskendezéses
Minden motor turbós, a kétliteres benzines közvetlen befecskendezéses
Fotó megosztása:
11/21 Otthon még idén elkezdődik a V60 értékesítése
Otthon még idén elkezdődik a V60 értékesítése
Fotó megosztása:
13/21
Fotó megosztása:
14/21 Eddig hiányzott a Volvo kínálatából egy igazi középkategóriás kombi
Eddig hiányzott a Volvo kínálatából egy igazi középkategóriás kombi
Fotó megosztása:
15/21 Nem nagy a csomagtér, de a limuzinénál jobban variálható és berámolni is könnyebb
Nem nagy a csomagtér, de a limuzinénál jobban variálható és berámolni is könnyebb
Fotó megosztása:
17/21 Szép a kárpitozás
Szép a kárpitozás
Fotó megosztása:
18/21 40:20:40 arányban osztott a csomagtartó. Ez azért jó, mert négy embernek kényelmes az autó, mégis bővíthető a csomagtér
40:20:40 arányban osztott a csomagtartó. Ez azért jó, mert négy embernek kényelmes az autó, mégis bővíthető a csomagtér
Fotó megosztása:
19/21 Gombnyomásra előrebukik a fejtámla az ülések lehajtásához
Gombnyomásra előrebukik a fejtámla az ülések lehajtásához
Fotó megosztása:
21/21 Leakasztható a kutyaháló kisebbik fele, hogy előre lehessen hajtani az ülést
Leakasztható a kutyaháló kisebbik fele, hogy előre lehessen hajtani az ülést
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
9 290 000 forint a D3 alapára, amely egy öthengeres dízel, 400 Nm-rel
9 290 000 forint a D3 alapára, amely egy öthengeres dízel, 400 Nm-rel
Most először van igazi középkategóriás kombija a Volvónak. A kisebb V50 illetve az árban és méretben is jóval feljebb pozícionált V70 közé érkező V60-nal az Audi A4, a kombi 3-as BMW, Mercedes-Benz C-osztály és a Saab 9-3 kapott új ellenfelet.
Jövőre elektromos C30, 2012-re dízel-hibrid
A V60 bemutatóját a Volvo új elnöke, Stefan Jacoby vezényelte le Párizsban, aki nagy skalp a svédeknek. Jacoby korábban a Volkswagen észak-amerikai talpra állását irányította, elég sikeresen.
Jacoby elárulta, hogy a cég jövőre elektromos hajtású C30-cal rukkol elő. A C30 DRIVe Electric 150 kilométert képes megtenni egy töltéssel, de ennél is érdekesebb, hogy 2012-ben megkezdik egy dízel-hibrid értékesítését, amelynek akkumulátora ráadásul konnektorból tölthető. Itt Párizsban láttunk egy XC70-est hasonló hajtáslánccal.
A 304 lóerős T6 benzines csak összkerékhajtással kapható, a 205 lóerős D5-höz rendelhető a négykerék-hajtás
Hátul kicsi, mindenütt szép
40:20:40 arányban osztott a csomagtartó. Ez azért jó, mert négy embernek kényelmes az autó, mégis bővíthető a csomagtér
40:20:40 arányban osztott az üléstámla, így négy emberrel is bővíthető a csomagtér
A V60-ban még hiányoznak a hasonló vívmányok.
Az új kombi sem kápráztat el tágas utastérrel, viszont stílusos, elegáns autó.
A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban hajtható előre, tehát négyen akkor is együtt utazhatnak, ha síléc, gereblye vagy bármi más lóg ki előre a csomagtérből.
Minden motor turbófeltöltős, az 1,6-os T3 benzines 150 lóerőt és 240 Nm-t tud, a szintén ezerhatos T4 180 lóerős.
Nyomatéka azonos a kisebb motoréval, de az overboost révén 270 Nm is kicsikarható belőle. A kétliteres, a Ford Mondeóban és Galaxyban is használt motor 203 lóerős, 300 Nm-rel, ami túltöltéssel rövid időre felcsavarható 320-ra.
Decemberre itt lesz
A harmadik benzines motorban nemcsak a 304 lóerős teljesítmény érdekes, hanem a percenként csupán 590-es alapjárati fordulatszám, ami csökkenti a soros hathengeres fogyasztását.
Dízelmotorból kétféle van. A D3 egy kétliteres öthengerest takar, amely 163 lóerős és nyomatéka 400 Nm! Ennél csak 20 Nm-re tud többet a 2,4 literes, 205 lóerős D5.
Magyarországon már rendelhető a kombi S60, 15 féle izgalmas fényezéssel. A márkakereskedésekbe decemberig megjelennek az első autók. Jövőre, az első teljes évben 120 darab értékesítése a cél – mesélte a standon Sztárcsevity Andrea, a Volvo-importőr marketing igazgatója.