1/26 Hat éve gyártják a Mercedes négyajtós kupéját, a CLS-t. Elérkezett a modellciklus vége. Párizsban bemutatták az új generációt.
Hat éve gyártják a Mercedes négyajtós kupéját, a CLS-t. Elérkezett a modellciklus vége. Párizsban bemutatták az új generációt.
Fotó megosztása:
2/26 Szélesebb, de alacsonyabb az E-osztálynál
Szélesebb, de alacsonyabb az E-osztálynál
Fotó megosztása:
3/26 Jól látható a kupészerű tetővonal
Jól látható a kupészerű tetővonal
Fotó megosztása:
5/26 Valóban ellenfele lehet az A7?
Valóban ellenfele lehet az A7?
Fotó megosztása:
6/26 Forgalmazása jövő évben kezdődik
Forgalmazása jövő évben kezdődik
Fotó megosztása:
7/26 Nem számít a csomagtér mérete
Nem számít a csomagtér mérete
Fotó megosztása:
9/26 Az E-osztályra épül
Az E-osztályra épül
Fotó megosztása:
10/26 A fene se gondolná, hogy annyi utast szállíthat, mint egy Kispolszki
A fene se gondolná, hogy annyi utast szállíthat, mint egy Kispolszki
Fotó megosztása:
11/26 Szögletesebb elődjénél
Szögletesebb elődjénél
Fotó megosztása:
13/26 A hosszú orrba V8-as motor is kerülhet
A hosszú orrba V8-as motor is kerülhet
Fotó megosztása:
14/26 LED-es világítás
LED-es világítás
Fotó megosztása:
15/26 Az egyik változat az ötből
Az egyik változat az ötből
Fotó megosztása:
17/26 Második változat
Második változat
Fotó megosztása:
18/26 Ajtó keret nélkül
Ajtó keret nélkül
Fotó megosztása:
19/26 Fényűző
Fényűző
Fotó megosztása:
21/26 Egy nyakigláb sofőr is könnyen kényelembe helyezheti magát
Egy nyakigláb sofőr is könnyen kényelembe helyezheti magát
Fotó megosztása:
22/26 Hiába hatalmas az autó, hátulra bizony csak két ember ülhet
Hiába hatalmas az autó, hátulra bizony csak két ember ülhet
Fotó megosztása:
23/26 Nagyobb a tengelytáv, de aki magas, inkább üljön előre
Nagyobb a tengelytáv, de aki magas, inkább üljön előre
Fotó megosztása:
25/26 A CLS250 CDI átlagfogyasztása 5,3 l/100km
A CLS250 CDI átlagfogyasztása 5,3 l/100km
Fotó megosztása:
26/26 A Mercedes volt a tükörbe épített irányjelzők úttörője
A Mercedes volt a tükörbe épített irányjelzők úttörője
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Jól látható a kupészerű tetővonal
előszeretettel jelentik be úgy új típusaikat, hogy az új kategóriát teremt. A Mercedes azon kevesek egyike, ami határozottan állíthatja magáról e tényt. A 2004-ben megjelent CLS-sel alkották meg az újkori négyajtós kupét.
Persze a pöffeszkedés netovábbja egy akkora négyszemélyes autó, amiben gond nélkül eléldegélhetne egy tíztagú kínai család, ám az elmúlt hat esztendő igazolta az ötlet létjogosultságát. 170 000 példányt értékesítettek belőle és követői is akadtak: a Volkswagen Passat CC és az Audi A7.
A folytatás A kasszasikert hozó filmek mintájára a Mercedes is elkészítette a CLS folytatását, amit a Párizsi Autószalonon mutatott be. Az E-osztály padlólemezére épülő friss modellről nem kaptunk a méreteire vonatkozó adatokat. Az azonban ránézésre megállapítható, hogy az elődnél hosszabb és szélesebb autóval van dolgunk.
Szélesebb, de alacsonyabb az E-osztálynál
A nagyobb tengelytáv a gyár szerint jó hatással van a hátsó lábtér méretére, ám a magas emberek továbbra sem álmodhatnak nagy kényelemről. Nem is az ülés esett rosszul, hanem kikászálódni az autóból.
Az E-osztályos rokonság a műszerfalról is visszaköszön, de a CLS több krómdíszítést kapott.
Spórolnak a Mercinél is
Pontos információk
A CLS250 CDI átlagfogyasztása 5,3 l/100km
A CLS250 CDI átlagfogyasztása 5,3 l/100km
a motorváltozatokról sem állnak rendelkezésünkre, ám az bizonyos, hogy a környezet védelme mostanság a Mercedes PR-jében is az elsődleges szempontok között szerepel. Így nem meglepő, hogy a CLS alacsony szén-dioxid-kibocsátását a stop-start automatika is segíti.
A kifutó 5,4 literes benzines blokkot egy ikerturbóval ellátott 4,7 literes váltja, amely 12 százalékkal nagyobb teljesítményt ad el. Jelenleg kétféle dízelmotorról tudunk, amely a CLS orrába kerülhet. A legújabb 3 literes V6-os, 231 lóerővel és a 250 CDI, a 2,1 literes ikerturbós négyhengeres. Bármelyik motort válasszuk is, a váltást egy hétsebességes automata egységre hagyhatjuk.
CLS kombi?
Úgy tűnik, hogy a CLS a jövőben egy modellcsalád neve lehet. Idén áprilisban Pekingben bemutattak egy kombi koncepcióautót, amely a négyajtós filozófiáját vitte tovább, ezért nem túlzás kombi-kupéként említeni.
A jelek szerint a koncepció jövő év végére kerülhet sorozatgyártásra alkalmas formába. A négyajtós változathoz hasonlóan a kombi sem a Mercedes klasszikus konzervatív piacát, hanem inkább a sportos életérzésű vásárlókat célozza meg.