Július elején jelentette be a Bugatti, hogy elkészítette a Veyron továbbfejlesztett változatát, a Super Sportot. A világ jelenlegi leggyorsabb utcai autójának hivatalos világpremierjét az Egyesült Államokban tartották, de a múlt héten megnyílt Párizsi Autószalonon megmutatták az európai közönségnek is.
Ehhez kapcsolódóan a Volkswagen-konszernhez tartozó cég elárulta, hogy már 25 darabot eladtak az autóból, amelynek gyártása majd csak most indul be. A Bugatti Veyron e típusa 1,65 millió euróba, azaz nagyjából 450 millió forintba kerül.
De nemcsak ez fogy jól, az eredetileg tervezett 300 hagyományos Veyronból is már csak 40 darab vár vevőre. A kivehető targatetős Grand Sportból 35-öt adtak el. Persze az autókra várni kell, a Veyronból eddig 250-et szállítottak le, a Grand Sportból 22-t.
A Veyron Super Sport első öt darabját még a bemutató előtt értékesítették, azok a rekordot felállító prototípussal azonos kialakításban készülnek. A Super Sportba is az ismert 8000-es, 16 hengeres motor kerül, ám módosításokkal. Lecserélték a négy turbót és újak a töltőlevegő-hűtők is. Ennek hatására 1001-ről 1200 lóerőre nőtt a motor teljesítménye, miközben a maximális nyomaték 1250-ről 1500 Nm-re nőtt.
Ennek köszönhetően az autó visszaszerezte a világ leggyorsabbjának járó címet. Pierre Henri Raphanel, a Bugatti hivatalos tesztpilótája Ehra-Lessienben, a Volkswagen saját tesztpályáján előbb 427,933 km/órás sebességet ért el, majd az ellentétes irányban még gyorsabban, 434,211 km/órás tempóval repesztett. Így a Veyron Guinness által is hitelesített végsebessége 431,072 km/óra.
A vásárlók azonban ezt nem próbálhatják ki, mert a sorozatgyártású kiviteleket a megfelelő gumik hiányában 415 km/órára korlátozták. Persze még ezzel is ez a leggyorsabb autó a világon.