A Genfi Autószalonon márciusban még csak tanulmányként mutatkozott be be a Peugeot 208 GTi, mára viszont kész a sorozatgyártású változat. Nincs sok különbség a két járgány között.
Ahogy a 207 sportváltozata esetében, itt is 1,6-os turbómotor kerül az autóba, annak is legerősebb változata, 200 LE-vel, maximális nyomatéka 275 Nm, az autó tömege pedig 1160 kiló. Utóbbi két érték remek rugalmasságot produkál, de a 0-100 km/órás sprintben sem marad szégyenben, 7 másodpercnél rövidebb idő alatt letudja. A kocsi természetesen elsőkerék-hajtású, sebességváltója hatfokozatú, kézi kapcsolású. A 208 GTi végsebessége 225 km/óra
A sportosság nemcsak a motorra jellemző, de a kipufogó is mélyebb tónusban muzsikál és a kormányzás is direktebb. Természetesen a felfüggesztés is feszesebb, miközben elöl 10, hátul 20 milliméterrel szélesebb a kerekek nyomtávja. Nem okozhat gondot a lassítás sem, legalábbis az elöl 302, hátul 249 milliméteres féktárcsák ezt sejtetik.
Műszaki megoldásait nem veri nagydobra a GTi. 17 colos keréktárcsái, egyedi hűtőmaszkja és kis a hátsó szárny árulkodó, de alapvető formája ugyanolyan, mint a többi 208-asénak. Az egyértelmű azonosításért a C oszlopon feltűnik a GTi felirat, pont úgy, ahogy a legendás 205 GTi esetében.
Az utastérben bőr-szövet borítású sportülések, piros díszítésű biztonsági övek, alumínium pedálok fokozzák a sportosságot, de a kormány és a műszerfal is izgalmasabb kivitelű, mint egyébként.
A korának egyik legizgalmasabb kisautóját,a 205 GTi-t gyakran emlegeti a 208 GTi kapcsán a Peugeot, bizonyára reménykednek, hogy hasonló sikert hozhat új járgányuk is. Manapság azonban már olyan sok gyártó kínál hasonló modellt, hogy nehéz emlékezeteset alkotni. A Peugeot 208 GTi-nek olyan ellenfelekkel kell szembenéznie, mint a Citroën DS3, az Opel Corsa OPC, a VW Polo GTI, a Škoda Fabia RS. Egyelőre várni kell az autóra, forgalmazása csak 2013 tavaszán kezdődik.