Egyértelmű, hogy a Peugeot kis szabadidő-autóval szeretné bővíteni kínálatát. Erre utalt a 2010-ben elkészített HR1 tanulmány, majd az idén áprilisban, Kínában kiállított Urban Crossover Concept is.
A két hét múlva zajló Párizsi Autószalonon szintén kiállítanak egy ilyen jellegű tervet.
A 2008 Concept néven futó tanulmányban azonban csak a neve új, lényegében viszont a Pekingben leleplezett UCC, a különbség annyi, hogy második fellépésére elegáns szürke helyett ezúttal rikító banánzöld fényezéssel látták el.
A tanulmányautó 4,1 méter hosszú, vagyis majd húsz centivel nyúlánkabb, mint az említett kisautó, de 1,7 méteres szélessége elárulja, hova tartozik. 2013-ra készülhet el a sorozatgyártású változat, amely padlólemezén túl a motorjait is a 208-astól örökli, így 1,4 és 1,6 literes szívó benzinmotorok mellett, 1,6-os turbóval is készülhet. Dízelből 1,4 és 1,6 liter hengerűrtartalmúak kerülhetnek a szabadidő-autóba.
Alapvetően elsőkerék-hajtással készülhet, a pletykák szerint a 4×4-es variánst a hibrid adja, ahol villanymotor pörgeti majd a hátsó kerekeket. A tanulmányban ugyanakkor 3 hengeres turbómotor dolgozik. Az 1,2 liter hengerűrtartalmú blokk teljesítménye 110 LE.
Minden valószínűség szerint jövő év tavaszán ismerhetjük meg a 2008 sorozatgyártású változatát, az itt látható kocsi, kissé visszafogottabb kivitelét. A forgalmazása nyáron indulhat el. Első számú ellenfele a Nissan Juke lehet, de nem egyedül támad, Citroën-variáns is születhet belőle.