A Peugeot 207 Super 2000 az egyik legsikeresebb rali-versenyautó, hat nemzetközi ralibajnokságban diadalmaskodott és számos országos bajnoki címet aratott. Összesen 107 darab épült belőle, többek között Magyarországra is eljutott. Ennek a versenygépnek nemsokára megérkezik az utódja.

Új név: Type R5

A szeptember végi Párizsi Autószalonon leplezi le a francia a gyártó a 208 Type R5-öt, amely a 207 S2000 helyébe lép. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-tól vezeti be az R5 kategóriát, többek között azzal a céllal, hogy jelentősen csökkenjenek a költségek, de a műszaki szabályzat sokat átvesz az S2000-esektől.

Így marad a négykerék-hajtás, elöl-hátul mechanikus differrenciálművel, de központi diffi nélkül, a sebességváltó ötfokozatú szekvenciális. Az R5-ösök motorja négyhengeres marad, de elődjével ellentétben nem 2,0 literes szívó, hanem 1,6-os turbófeltöltős. A motor teljesítménye 280 lóerő, míg a maximális nyomatéka 400 newtonméter.

Egyelőre csak egyetlen sejtető képet közölt az autóról a Peugeot, de látható, hogy a kerékjáratokat kiszélesítették a szélesebb nyomtáv és az aszfalton engedélyezett 18 colos kerekek fogadására. Nem hiányoznak a spoilerek sem az 1200 kilós autóról. A formatervet a Peugeot magyar tervezője, Bocsi Attila készítette, aki az 508 RXH-t is jegyzi.

A Peugeot Sport kiterjedt tesztprogramot bonyolít le 2012 végéig, mind aszfalton, mind murván, majd 2013 második felében áll először rajthoz a 208 R5, hogy a következő idényben rámenjen az országos és nemzetközi bajnoki címekre. Az autó ára 180 000 euró, azaz 50 millió forint, adók nélkül.