A Fény Városa pillanatnyilag meglehetősen borús és esős, de azért egy kétórás sétára szakítottam időt a szállodánktól az Eiffel-toronyig és vissza. Biztos voltak közben szép épületek, izgalmas divatszalonok és egyéb különlegességek, de ízig-vérig autóbuziként csak két fontos dolgot realizáltam: nincs egy nyomorult plakát vagy egyéb reklám sem a belvárosban az autószalonról, és valamiért megmagyarázhatatlanul sok a MINI.

A Champs-Elysées forgalma. Felfestések és balesetek nélkül áramlanak az autók, robogók, biciklik, gyalogosok. Budapest után mindig szédítő, hogy túlszabályozás nélkül mintha minden könnyebben menne egy nagyvárosban

Miniből annyi van, mint a fene, érthetetlen ez a túltengés. Nincs már tartás a franciákban, mindenki brit-németet vesz?

Miniből annyi van, mint a fene, érthetetlen ez a túltengés. Nincs már tartás a franciákban, mindenki brit-németet vesz?

A francia autóipar mintha válságát élné: a temérdek német, brit, japán és olasz kocsi mellett kisebbségben látszanak lenni a francia modellek. Nyomasztó látvány, amikor három taxiból kettő Prius, egy meg Merci:

A francia autóipar bukása? Két japán taxi közt egy német

A francia autóipar bukása? Két japán taxi közt egy német

Na, majd az elektromos franciák! Íme, egy Renault-szalon kirakata a Champs-Elysées-ről, egy Dezirrel, a 2010-es Párizsi Szalon sztárjával, és egy Zoéval, az új, olcsó villanyautóval:

Talán még van remény a francia autóipar számára: Renault-szalon, elektromos Zoéval és Dezir tanulmánnyal a kirakatban a Champs-Elysées-n

Talán még van remény a francia autóipar számára: Renault-szalon, elektromos Zoéval és Dezir tanulmánnyal a kirakatban a Champs-Elysées-n

Viszont a közösségi közlekedés a miénkhez képest tiszta sci-fi. A chipkártyával elvehető bérbicikliket már két éve is láttuk, de a közös használatra szánt elektromos kölcsönautók drosztjaitól leesett az állam:

Elektromos bérautó, szintén a közösségi közlekedés része. Párizs közelebb van a jövőhöz, mint mi

Elektromos bérautó, szintén a közösségi közlekedés része. Párizs közelebb van a jövőhöz, mint mi

Ütött-kopott, láthatóan sokat használt kocsik ezek a meglehetősen formátlan, ám Pininfarina logóját viselő holmik, ez nem a jövő, ez itt a jelen.

Ellenben van olyan jelenség is a párizsi közlekedésben, ami kifejezetten jólesett a májamnak; a budapesti közlekedést talán nem is olyan balkáni, ha ilyen sok itt is a vészvillogóval parkoló luxusautó:

Drága BMW-vel, pláne különleges rendszámmal mindent lehet itt is

Drága BMW-vel, pláne különleges rendszámmal mindent lehet itt is

Egyelőre ezt a kis képgalériát tudjuk megmutatni Párizsból, kattintgassátok végig a fotókat, remélem, érdekesnek ítélitek őket. Hamarosan jönnek a csillogó-villogó tanulmányok, új modellek, szupersportkocsik, a piac fősodra és az egzotikumok. Holnap kezdődik!