Szerda este fél kilenckor kezdődött a show, Párizs egyik kültelki ipari csarnokában, amit a Volkswagen Csoport az autószalonok idejére exkluzív gálateremmé szokott átalakítani. Vagy kétezer vendég érkezett a bemutatóra, a magunkfajta újságíró güzüktől oly illusztris résztvevőkig, mint az autós himnusz Race című szám szerzői-előadói, Dieter Meyer és Boris Blank, a Yello nevű svájci duó. (Az új Golfot, a 7-est a Race fő motívumára hozták be később.)

A Volkswagen csoport nem csak Népautókkal foglalkozik. A VW, Seat, Skoda, Audi mellett a német konszerné a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Scania, a MAN

Panamera Sport Turismo: nem szériakész, csak koncepciómodell

Panamera Sport Turismo: nem szériakész, csak koncepciómodell

A koreográfia a következő volt: rövid fény-füst és táncparádé, egy-két kocsi átgurul a színpadon, majd bejön az újdonság, mellélép az adott márka topmenedzsere, és pár mondatban elmondja, mennyire jót csináltak már megint. A pörgős autófelvonulást csak két érdekesség szakította meg.
A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?

A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?

A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?


A VW hosszú blokkot szentelt annak, hogy szerinte a válságból Európa számára a munka, különösen a fiatalok munkavállalása jelenthet kiutat (ismerős gondolat?). A cég ezért Európa-szerte képzési programot indít üzemeiben a fiatal dolgozók számára. A dolog logikáját nem nagyon értem; adott fogyasztás mellett legfeljebb az így értékesebb munkaerővé képzett VW-dolgozók számára lehet könnyebb a helyzet, az össz-európai munkanélküliséget nemigen érinti a projekt. Mindenesetre a színpadra citált fiatal spanyol munkáslány hallhatóan lelkesedett a programért.

Ennél üdítőbb volt, amikor az igazi újdonságot nemigen hozó autók sorába két piros Ducati keveredett. Bizony, az olasz motorgyártó április óta az Audi tulajdona.

Brit-német, elegáns-erős

Brit-német, elegáns-erős

Az Audi A3 Sportbackről már beszámoltunk korábban, az 1200 lóerős, 410 km/h végsebességű roadstert, a Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse-t Genfben is láthattuk, a 7-es Golfban már ültünk, a Skoda Rapidot már vezettük is, a Seat Leonról, a felfrissített Lamborghini Gallardóról, a Bentley Continental GT3-ról és főleg a csinos Porsche Panamera Sport Turismóról pedig hamarosan hozzuk az infókat – csak férjünk oda hozzájuk a kiállítás standjain!