Ha ránézünk az Audi palettájára, már-már unalmasan egysíkú az egész kínálat, hamarosan azonban új irányvonalat vehet a formatervezés. Legalábbis erre utal a Párizsi Autószalonon leleplezett crosslane coupé, amely megmutatja „a jövőbe vezető utat a dizájn és a hajtáskoncepciók területén”, bemutatja „az Audi elkövetkező Q-modelljeinek formai nyelvezetét”. 

Műanyag az Audi jövője 1
Műanyag az Audi jövője 31


A látottak szerint a márka szabadidő-autói szögletesebb formát kapnak a jövőben. A 2+2-üléses Audi crosslane coupé hosszúsága 4,21, szélessége 1,88, míg magassága 1,51 méter, tengelytávja pedig 2,56 méter. Kompakt szabadidő-autó kivehető targatetővel.

Ám a karosszéria alatt is új technika várható, az Audi meggyőződése, hogy a high-tech anyagokat integráló Multimaterial Space Frame koncepciója a jövő útja. Ez a konstrukció alapvetően háromféle anyagot alkalmaz: alumíniumot, szénszál-erősítésű műanyagot és üvegszál-erősítésű műanyagot. Merevsége vetekszik a tisztán szénszálas műanyagból készült szerkezettel, de nem olyan drága.

Műanyag az Audi jövője 32


Ráadásul könnyű, a koncepciómodell saját tömege 1390 kilogramm, amelyben már nagyméretű lítiumion-akkumulátora is szerepel. Az Audi crosslane coupé ugyanis konnektorról tölthető hibrid. A hajtásrendszert 1,5 literes, háromhengeres belsőégésű motor (130 LE), két elektromos egység (68 és 116 LE) és egyfokozatú sebességváltó alkotja, a rendszer teljesítménye 177 lóerő.

Álló helyzetből 8,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg tisztán elektromos üzemében 9,8 másodpercet igényel ez. Csúcssebessége 182 kilométer/óra. Az új tanulmánymodell 100 kilométerenként átlagosan mindössze 1,1 liter üzemanyaggal is beéri. Tisztán elektromos árammal autózva 86 kilométeres távot tehet meg két feltöltés között a kocsi, ilyenkor 130 km/óra a maximális sebesség.

Többféle módon működhet együtt a három motor, 0 és 55 kilométer/óra között kizárólag az erősebb elektromos motor viszi a kocsit, 130 km/óra felett pedig többnyire csak a benzines. A gyengébb villanymotor főként generátorként tölti az akkumulátort, de szükség esetén az is beszállhat a hajtásba. 

Jönnek az anyagok a helyszínről, a lényeg: vezess.hu/Párizs.