Tök jól néz ki! A Volkswageneket, Audikat idéző (biztos csak véletlen) markáns hűtőrács, alul pengeszerű tolólapban végződő frontspoiler, az arányosabbá lett test nem egy modellgenerációra, hanem egy egész világra esik az első Logantól.

Az új Logan: ez már nem egy olcsó autó, aminek fő vonzereje, hogy új. Egy ilyen pofa már kifejezett birtoklási vágyat is képes rendelni a józan ész szava mellé
Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek

Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek

Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek


Pedig ez nem is teljes modellváltás, csak egy facelift. Annak mondjuk nagyon erős; kívül-belül és a motortérben egyaránt annyira megújult az autó, hogy az első percekben teljesen új modellnek hittük, csak profilból, az ajtók jellegzetes ívét szemlélve válik egyértelművé, hogy az alap a régi Logan.

(A Renault gondosan kihagyott minden egyes méretadatot a sajtóközleményből, így tengelytávval, szélességgel nem tudtunk utóellenőrzést végezni.)

Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó

Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó

A kabinban a legjobban felszerelt változatban tempomat, analóg, de automata klíma és a Lodgyban is megcsodált színes, érintőképernyős lapostévé jelzi az új idők szelét. A helykínálat elöl-hátul bőséges; mintha a kocsi nagyobb lenne az elvileg ugyanekkora elődnél. Méretadatok híján bizonyítani nem tudjuk sejtésünket, hogy valamilyen fizikát meghazudtoló trükkel elérték, hogy a hátsó lábtér is alkalmassá tegye a Logant a taxicélú használatra. Mármint a lépcsőshátút is.
A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé

A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé

A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé


A legnagyobb meglepetés azonban nem a Dacia külsejében vagy utasterében rejlik, hanem a motortérben. Már eleve a fedél nyitása a kategóriában ritkán tapasztalható öröm: akárcsak a Lodgyban, gázteleszkóp emeli fel a fémlemezt helyettünk.

A Renault a Loganhoz két méretben kínál benzinmotort, közülük a kisebb az érdekesebb.

A Logan a Clióval egyszerre állt ki a világ elé Párizsban az új, 898 köbcentis háromhengeres, turbós benzinmotorral. A TCe 90 jelzésű motor katalógus szerint 4,8 litert fogyaszt százon, vegyes üzemben.

A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át

A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át

Hát ezt majd lemérjük a valóságban, amint megkapjuk a tesztautót, mindenesetre még ha másfél literrel több is lesz a fogyasztás a valóságban, akkor is olyan motort kapott a Logan, ami még az évi 15-20 ezer, vagy több kilométeres futásteljesítményt igénylő spórolós vevők számára is komoly alternatívát kínálhat a dízellel szemben.
A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval

A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval

A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval


A 90 lóerős kis turbómotor mellett nagyobb, de gyengébb benzines is van a katalógusban. Az 1,6-os Loganok idejének vége, a Dacia szedánja és a Sandero palettáján a legnagyobb lökettérfogatú motor az 1,2 literes négyhengeres marad, 75 lóerővel. (Ez a motor egyes piacokon gázüzemre átalakítva is megtalálható lesz.) A másfél literes dízel 75 vagy 90 lóerős változatban kerülhet az autóba.

A Logannal együtt megújult a Sandero és a Sandero Stepway pofázmánya is, a Dacia elhozta a standra a Kangoo-méretű tolóajtós Dokker kisáruszállítót is.

Exkluzív anyagok a helyszínről, a lényeg: vezess.hu/Párizs.