Sok szép új autót látni a Párizsi Autókiállításon, de ha már ott van az ember, érdemes elzarándokolni a nyolcas pavilonba. Kicsit félreesik, kicsit hegyet is kell mászni hozzá, de eddig még sohasem bántuk meg a fáradtságot.
Általában olyat lehet ott látni, amit máshol nem, vagy ha mégis, nem ennyire összeszedetten. Régi taxikkal lehet találkozni egyik vagy másik autómúzeumban, több ország különböző taxijai azonban csak a Párizsban, a nyolcas pavilonban adtak egymásnak randevút. (Rendez-Vous! – ugye tudják?)

Egy legendás olasz a közelmúltból: Lancia Delta Integrale 1992-ből. Két liter, 215 LE, összkerékhajtás. Raliváltozata 1987 és 1992 között sikert sikerre halmozott
Idén olyan témát találtak ki, amit amikor megláttam, kicsit megijedtem, hogy kicsit egysíkú lesz a kiállítás. Úgy hirdették, hogy autókat reklámozó plakátokat lehet majd látni, ami – legalábbis fizikai megjelenését tekintve – elég lapos műfaj. Én jobban szeretem a háromdimenziós, fém-fa-bőr autókat csodálni. Szerencsére ugyanígy gondolkodhattak a kiállítás szervezői is, mert a plakátok csak a hátteret nyújtották a gyönyörűbbnél gyönyörűbb régi autók mögött.
A kiállított típusok közül többet már lehetett látni itt-ott, de azért szép számmal akadt újdonság is. Már csak azért is, mert nemcsak a francia márkák érezték kötelességüknek megjelenni a felhívásra, hanem többek között a Toyota, a Fiat, a Mercedes is képviseltette magát.
Képgalériánkban a felvonultatott veteránok közül próbáltunk meg minél többet megmutatni, és ezzel megidézni a nyolcas pavilon különleges atmoszféráját.