Minden autókiállítás más egy kicsit, de a párizsinak van egy külön pikantériája. Az egyik pavilonban - nevezetesen a nyolcasban - minden évben különlegességeket állítanak ki, többnyire veteránautókat. Idén az autóreklám volt a fő téma - de persze nem maradtak el az autók sem. Mint például ez a Mercedes SL 280-as 1969-ből...
Minden autókiállítás más egy kicsit, de a párizsinak van egy külön pikantériája. Az egyik pavilonban - nevezetesen a nyolcasban - minden évben különlegességeket állítanak ki, többnyire veteránautókat. Idén az autóreklám volt a fő téma - de persze nem maradtak el az autók sem. Mint például ez a Mercedes SL 280-as 1969-ből...
Fotó megosztása:
Citroen A 1919-ből, az első nagy szériában készült európai autó. André Citroen csodálta Henry Fordot, hogy képes volt a sorozatgyártást a T-modellel autóknál is bevezetni, s megpróbálta a módszert Európában is bevezetni. Napi 100 darab készült az A-ból, ami azért kicsit elmaradt Ford napi 10 000 darabos kapacitásától
Citroen A 1919-ből, az első nagy szériában készült európai autó. André Citroen csodálta Henry Fordot, hogy képes volt a sorozatgyártást a T-modellel autóknál is bevezetni, s megpróbálta a módszert Európában is bevezetni. Napi 100 darab készült az A-ból, ami azért kicsit elmaradt Ford napi 10 000 darabos kapacitásától
Fotó megosztása:
Ez itt a reklám helye. Citroen prospektusok az 1920-as évekből
Ez itt a reklám helye. Citroen prospektusok az 1920-as évekből
Fotó megosztása:
Nincs új a nap alatt, ez egy Citroen C6, amely 1928-ban mutatkozott be az akkori Párizsi Autókiállításon. Két és fél literes motorja soros, hathengeres, oldalszelepelt, utastere luxus kivitelű
Nincs új a nap alatt, ez egy Citroen C6, amely 1928-ban mutatkozott be az akkori Párizsi Autókiállításon. Két és fél literes motorja soros, hathengeres, oldalszelepelt, utastere luxus kivitelű
Fotó megosztása:
Egy igai négykerekű legenda, a Citroen C11 Traction Avant. 1934-től kezdve több, mint két évtizeden át gyártották a nagyon sikeres típust, amit a DS váltott le 1955-ben. Ma lehetetlennek látszik ennyi ideig piacon tartani egy típust. Ez még az olyan karakteres típusoknál sem volt megvalósítható, mint az első Renault Twingo, vagy a VW Beetle
Egy igai négykerekű legenda, a Citroen C11 Traction Avant. 1934-től kezdve több, mint két évtizeden át gyártották a nagyon sikeres típust, amit a DS váltott le 1955-ben. Ma lehetetlennek látszik ennyi ideig piacon tartani egy típust. Ez még az olyan karakteres típusoknál sem volt megvalósítható, mint az első Renault Twingo, vagy a VW Beetle
Fotó megosztása:
Ez egy menő Citroen. Persze, hogy az, hiszen motorja 2,7 literes V6-os és nem kisebb sportautógyártótól érkezett, mint a Maserati. Az 1970-ben útjára bocsátott különlegesség végsebessége 228 km/h volt, a 0-100 km/h közötti gyorsulási ideje 8,9 s. Ma sem gyenge számok...
Ez egy menő Citroen. Persze, hogy az, hiszen motorja 2,7 literes V6-os és nem kisebb sportautógyártótól érkezett, mint a Maserati. Az 1970-ben útjára bocsátott különlegesség végsebessége 228 km/h volt, a 0-100 km/h közötti gyorsulási ideje 8,9 s. Ma sem gyenge számok...
Fotó megosztása:
Amikor a Peugeot még motorkerékpárokat (is) gyártott. (Ma robogók készülnek e márkanév alatt.) Ez egy Z jelű típus 1905-ből. Érdemes megnézni a karrengeteget a tankon. Elég dolga akadt a lovasának, biztosan nem unakozott. Motorja egyébként négyütemű, 331 köbcentiméteres, az elérhető legnagyobb sebesség 65 km/h
Amikor a Peugeot még motorkerékpárokat (is) gyártott. (Ma robogók készülnek e márkanév alatt.) Ez egy Z jelű típus 1905-ből. Érdemes megnézni a karrengeteget a tankon. Elég dolga akadt a lovasának, biztosan nem unakozott. Motorja egyébként négyütemű, 331 köbcentiméteres, az elérhető legnagyobb sebesség 65 km/h
Fotó megosztása:
Ha valaki eddig nem tudta volna, honnan ered a libakergető elnevezés. Peugeot motorkerékpár reklám 1905-ből
Ha valaki eddig nem tudta volna, honnan ered a libakergető elnevezés. Peugeot motorkerékpár reklám 1905-ből
Fotó megosztása:
Ez az első Peugeot, amelyet a francia márka százas nagyságrendben gyártott, hiszen a 15-ösből összesen 276 készült 1897 és 1900 között. Már fújt gumiabroncsokon (talán mondani sem kell, természetesen Michelin) gördült, kéthengeres boxermotorjával és négyfokozatú váltójával sebessége akár a 30 km/órát is elérhette. Olyan sikere volt, hogy exportálták is, egyik angliai vevőjét Charles Rolls-nak hívták (Nem tévedés, a Rolls-Royce párosból ő volt az egyik.)
Ez az első Peugeot, amelyet a francia márka százas nagyságrendben gyártott, hiszen a 15-ösből összesen 276 készült 1897 és 1900 között. Már fújt gumiabroncsokon (talán mondani sem kell, természetesen Michelin) gördült, kéthengeres boxermotorjával és négyfokozatú váltójával sebessége akár a 30 km/órát is elérhette. Olyan sikere volt, hogy exportálták is, egyik angliai vevőjét Charles Rolls-nak hívták (Nem tévedés, a Rolls-Royce párosból ő volt az egyik.)
Fotó megosztása:
Valaha double phaetonnak nevezték ezt a négyüléses elrendezést. A Peugeot V2C2 ilyen felépítménnyel készült 1909-ben. 1045 köbcentis motorja csak egyhengeres volt, sebességváltója viszont három fokozatú
Valaha double phaetonnak nevezték ezt a négyüléses elrendezést. A Peugeot V2C2 ilyen felépítménnyel készült 1909-ben. 1045 köbcentis motorja csak egyhengeres volt, sebességváltója viszont három fokozatú
Fotó megosztása:
Híres autó az 1934-ben született Peugeot 402 Eclipse. Találó a napfogyatkozásra utaló név a világ első szériában gyártott nyitható fémtetővel készülő autójára
Híres autó az 1934-ben született Peugeot 402 Eclipse. Találó a napfogyatkozásra utaló név a világ első szériában gyártott nyitható fémtetővel készülő autójára
Fotó megosztása:
1936-ban egy párizsi Peugeot márkakereskedő, név szerint Emile Darl'mat azzal az ötlettel állt elő, hogy olyan autót kellene készíteni, amely olyan gyors, mint egy versenyautó, olyan kényelmes, mint egy túraautó és közben csak annyiba kerül, mint egy sorozatgyártású autó. Az eredmény a 302-es alvázára épült és a 402-es kétliteres, 70 lóerős motorjával hajtott 302 Darl'mat Roadster lett, amely szépségével éppúgy tarolt az elkövetkező évek versenyein, mint 140 km/órás sebességgel jellemezhető menetteljesítményeivel
1936-ban egy párizsi Peugeot márkakereskedő, név szerint Emile Darl'mat azzal az ötlettel állt elő, hogy olyan autót kellene készíteni, amely olyan gyors, mint egy versenyautó, olyan kényelmes, mint egy túraautó és közben csak annyiba kerül, mint egy sorozatgyártású autó. Az eredmény a 302-es alvázára épült és a 402-es kétliteres, 70 lóerős motorjával hajtott 302 Darl'mat Roadster lett, amely szépségével éppúgy tarolt az elkövetkező évek versenyein, mint 140 km/órás sebességgel jellemezhető menetteljesítményeivel
Fotó megosztása:
Akkor vágott bele a Peugeot a robogógyártásba (1957-ben), amikor ezt a járműtípust elkezdték háttérbe szorítani az egyre elérhetőbb árú kisautók. Könnyű kezelhetősége, sok rakodóhelye, 80 km/órás végsebessége és kis fogyasztása ellenére nem sokáig gyártották. Majd évtizedekkel később újra beindult a Peugeot robogók gyártása, ami mindmáig tart
Akkor vágott bele a Peugeot a robogógyártásba (1957-ben), amikor ezt a járműtípust elkezdték háttérbe szorítani az egyre elérhetőbb árú kisautók. Könnyű kezelhetősége, sok rakodóhelye, 80 km/órás végsebessége és kis fogyasztása ellenére nem sokáig gyártották. Majd évtizedekkel később újra beindult a Peugeot robogók gyártása, ami mindmáig tart
Fotó megosztása:
A háború utáni újrakezdést jelentette a Peugeot számára az 1948-ban bemutatott 203-as sorozat. Az 1,3 literes, 40 lóerős motorral hajtott kabrió kivitel 1951-ben jelent meg, amiből összesen 2 567 készült. Az autó oldalán, az ajtó mögött jól látszik a korban használatos karos irányjelző
A háború utáni újrakezdést jelentette a Peugeot számára az 1948-ban bemutatott 203-as sorozat. Az 1,3 literes, 40 lóerős motorral hajtott kabrió kivitel 1951-ben jelent meg, amiből összesen 2 567 készült. Az autó oldalán, az ajtó mögött jól látszik a korban használatos karos irányjelző
Fotó megosztása:
Aki elég régóta néz tévét, annak azonnal ismerősnek kell tűnnie a Peugeot 403 kabrió kivitelének. Ez ugyan nem a filmbeli autó (az sokkal szakadtabb állapotban van), de pont ilyennel látogatta végig gyanúsítottjait Peter Falk, azaz Columbo hadnagy. valószínűleg ma is sokan elfogadnának egy ilyen autót, aminek a menetteljesítményei is elegendőek lehetnek egy nyugodtabb napon a mai forgalomban is (1468 cm3, 59 LE, 135 km/h)
Aki elég régóta néz tévét, annak azonnal ismerősnek kell tűnnie a Peugeot 403 kabrió kivitelének. Ez ugyan nem a filmbeli autó (az sokkal szakadtabb állapotban van), de pont ilyennel látogatta végig gyanúsítottjait Peter Falk, azaz Columbo hadnagy. valószínűleg ma is sokan elfogadnának egy ilyen autót, aminek a menetteljesítményei is elegendőek lehetnek egy nyugodtabb napon a mai forgalomban is (1468 cm3, 59 LE, 135 km/h)
Fotó megosztása:
Ezt látta Columbo, amikor a volán mögé ült. Tipikusnak nevezhető műszerfal a múlt század ötvenes éveiből
Ezt látta Columbo, amikor a volán mögé ült. Tipikusnak nevezhető műszerfal a múlt század ötvenes éveiből
Fotó megosztása:
Öt méteres hossza ellenére csak két utast volt képes szállítani ez a Henri Labourdette karosszériás Renault JY. A különlegességből 265 készült 1922-23 között
Öt méteres hossza ellenére csak két utast volt képes szállítani ez a Henri Labourdette karosszériás Renault JY. A különlegességből 265 készült 1922-23 között
Fotó megosztása:
Soros, nyolchengeres motor mozgatta az 1934-35-ben készült Renault Nervasportot. Ezekben az években a Renault rekordot rekordra halmozott: egy repülőgépük meghaladta az 500 km/órás sebességet, egy módosított Nervasport 48 órán keresztül száguldott 168 km/órás átlagsebességgel. Érdemes egy pillantást vetni az autó mögötti plakátra is. A Renault akkor otthon volt a levegőben, aszfalton és a sínen is
Soros, nyolchengeres motor mozgatta az 1934-35-ben készült Renault Nervasportot. Ezekben az években a Renault rekordot rekordra halmozott: egy repülőgépük meghaladta az 500 km/órás sebességet, egy módosított Nervasport 48 órán keresztül száguldott 168 km/órás átlagsebességgel. Érdemes egy pillantást vetni az autó mögötti plakátra is. A Renault akkor otthon volt a levegőben, aszfalton és a sínen is
Fotó megosztása:
A széles tömegeknek szánt kisautó volt az 1947 és 1961 között több mint egymillió példányban készült, farmotoros, hátsókerék-hajtású Renault CV4, amelynek reklámja - család, 4 kerék - akár kormányprogramnak is beválna
A széles tömegeknek szánt kisautó volt az 1947 és 1961 között több mint egymillió példányban készült, farmotoros, hátsókerék-hajtású Renault CV4, amelynek reklámja - család, 4 kerék - akár kormányprogramnak is beválna
Fotó megosztása:
Renault reklámtárgy kollekció a múlt század közepéről a kártyától a cigarettán át a zseblámpáig
Renault reklámtárgy kollekció a múlt század közepéről a kártyától a cigarettán át a zseblámpáig
Fotó megosztása:
Kormánykereket mintázó Renault mandzsettagomb
Kormánykereket mintázó Renault mandzsettagomb
Fotó megosztása:
Renault Dauphine 1968-ból, méghozzá Gordini kivitelben. A hátsó kerekeket hajtó 845 köbcentis motorja 27 helyett 36 lóerős, ami 112 helyett 130 km/órás végsebesség elérésére tette képessé francia a kisautót
Renault Dauphine 1968-ból, méghozzá Gordini kivitelben. A hátsó kerekeket hajtó 845 köbcentis motorja 27 helyett 36 lóerős, ami 112 helyett 130 km/órás végsebesség elérésére tette képessé francia a kisautót
Fotó megosztása:
Első generációs Toyota Celica TA22-es. A hátsó kerekeket hajtó, elöl, hosszában beépített 1,6 literes motorja 113 lóerős, a legnagyobb sebesség 195 km/h
Első generációs Toyota Celica TA22-es. A hátsó kerekeket hajtó, elöl, hosszában beépített 1,6 literes motorja 113 lóerős, a legnagyobb sebesség 195 km/h
Fotó megosztása:
Brazíliában egészen 2001-ig gyártották ezt az 1960-ban debütált, klasszikus formájú, még a második világháborús amerikai Willy's Jeep-re emlékeztető formájú Land Cruisert. Ez a példány az 1974-ben bevezetett háromliteres, 80 lóerős dízelmotorral készült
Brazíliában egészen 2001-ig gyártották ezt az 1960-ban debütált, klasszikus formájú, még a második világháborús amerikai Willy's Jeep-re emlékeztető formájú Land Cruisert. Ez a példány az 1974-ben bevezetett háromliteres, 80 lóerős dízelmotorral készült
Fotó megosztása:
Michelin gumiabroncsot reklámozó autó Nagy-Britanniából
Michelin gumiabroncsot reklámozó autó Nagy-Britanniából
Fotó megosztása:
Hordozható kompresszor a lá Michelin
Hordozható kompresszor a lá Michelin
Fotó megosztása:
Minden idők talán leghíresebb Renault-ja, az Alpine A110 1300S. Az 1965-ben, a Párizsi Autókiállításon bemutatott sportautó a Renault 8 Gordini módosított, 1255 köbcentis, 88 lóerős motorjával is megfutotta a 200 kilométert óránként
Minden idők talán leghíresebb Renault-ja, az Alpine A110 1300S. Az 1965-ben, a Párizsi Autókiállításon bemutatott sportautó a Renault 8 Gordini módosított, 1255 köbcentis, 88 lóerős motorjával is megfutotta a 200 kilométert óránként
Fotó megosztása:
Még a rendőr is vigyázzba vágja magát az Alpine előtt
Még a rendőr is vigyázzba vágja magát az Alpine előtt
Fotó megosztása:
Az autólegendák mindig hálás témát nyújtanak a relikvia és modellgyártók számára
Az autólegendák mindig hálás témát nyújtanak a relikvia és modellgyártók számára
Fotó megosztása:
Egy legendás olasz a közelmúltból: Lancia Delta Integrale 1992-ből. Két liter, 215 LE, összkerékhajtás. Raliváltozata 1987 és 1992 között sikert sikerre halmozott
Egy legendás olasz a közelmúltból: Lancia Delta Integrale 1992-ből. Két liter, 215 LE, összkerékhajtás. Raliváltozata 1987 és 1992 között sikert sikerre halmozott
Fotó megosztása:
Delta makett, Delta jelvény, Delta üveggravírozás, és mi szem-szájnak ingere
Delta makett, Delta jelvény, Delta üveggravírozás, és mi szem-szájnak ingere
Fotó megosztása:
Egy másik "filmautó", Alfa Romeo Giulia Super 1966-ban. Ilyen autóval üldözte zsarukorszakában Bud Spencer, azaz Piedone a rossz fiúkat
Egy másik "filmautó", Alfa Romeo Giulia Super 1966-ban. Ilyen autóval üldözte zsarukorszakában Bud Spencer, azaz Piedone a rossz fiúkat
Fotó megosztása:
Ugyanaz TI Super kivitelben. Teljesítménye 98 helyett már 112 lóerő, tömege viszont 1020 kg helyett csak 960 kg
Ugyanaz TI Super kivitelben. Teljesítménye 98 helyett már 112 lóerő, tömege viszont 1020 kg helyett csak 960 kg
Fotó megosztása:
Alfás relikviák, a legérdekesebb talán az Alfa vírus, ami nem más, mint az Alfa sportmodelljeinek jelképe, a négylevelű lóhere, azaz a Quadrifoglio Verde
Alfás relikviák, a legérdekesebb talán az Alfa vírus, ami nem más, mint az Alfa sportmodelljeinek jelképe, a négylevelű lóhere, azaz a Quadrifoglio Verde
Fotó megosztása:
A világ talán legismertebb autója, csak éppen nem pirosban, hanem olívzöldben. A Willy's Jeep katonai használatra született 1961-ben, de a csatazaj elültével a civilek is ráébredtek előnyeire és ezzel egy máig tartó pályafutás vette kezdetét
A világ talán legismertebb autója, csak éppen nem pirosban, hanem olívzöldben. A Willy's Jeep katonai használatra született 1961-ben, de a csatazaj elültével a civilek is ráébredtek előnyeire és ezzel egy máig tartó pályafutás vette kezdetét
Fotó megosztása:
Jó volt a kis Jeep, de azt nem lehetett volna állítani róla, hogy felettébb kényelmes is lett volna. 1963-ban született a Jeep Wagoneer, amely az összkerékhajtást személyautós kényelemmel ötvözte és így minden szabadidő-autók ősének tekinthető. Koncepciója annyira bevált, hogy manapság elképzelhetetlen hosszú ideig, 28 évig tartották gyártásban
Jó volt a kis Jeep, de azt nem lehetett volna állítani róla, hogy felettébb kényelmes is lett volna. 1963-ban született a Jeep Wagoneer, amely az összkerékhajtást személyautós kényelemmel ötvözte és így minden szabadidő-autók ősének tekinthető. Koncepciója annyira bevált, hogy manapság elképzelhetetlen hosszú ideig, 28 évig tartották gyártásban
Fotó megosztása: