Minden autókiállítás más egy kicsit, de a párizsinak van egy külön pikantériája. Az egyik pavilonban - nevezetesen a nyolcasban - minden évben különlegességeket állítanak ki, többnyire veteránautókat. Idén az autóreklám volt a fő téma - de persze nem maradtak el az autók sem. Mint például ez a Mercedes SL 280-as 1969-ből...
Ez itt a reklám helye. Citroen prospektusok az 1920-as évekből

Ez itt a reklám helye. Citroen prospektusok az 1920-as évekből

Ez itt a reklám helye. Citroen prospektusok az 1920-as évekből


Sok szép új autót látni a Párizsi Autókiállításon, de ha már ott van az ember, érdemes elzarándokolni a nyolcas pavilonba. Kicsit félreesik, kicsit hegyet is kell mászni hozzá, de eddig még sohasem bántuk meg a fáradtságot.

Általában olyat lehet ott látni, amit máshol nem, vagy ha mégis, nem ennyire összeszedetten. Régi taxikkal lehet találkozni egyik vagy másik autómúzeumban, több ország különböző taxijai azonban csak a Párizsban, a nyolcas pavilonban adtak egymásnak randevút. (Rendez-Vous! – ugye tudják?)

Egy legendás olasz a közelmúltból: Lancia Delta Integrale 1992-ből. Két liter, 215 LE, összkerékhajtás. Raliváltozata 1987 és 1992 között sikert sikerre halmozott

Egy legendás olasz a közelmúltból: Lancia Delta Integrale 1992-ből. Két liter, 215 LE, összkerékhajtás. Raliváltozata 1987 és 1992 között sikert sikerre halmozott

Ez esett meg ugyanis két éve, akkor a világ minden tájáról összesereglett taxi veteránokat gyűjtötték egy fedél alá. Amerikaiból például több, különböző generációs is feltűnt, érdekes volt összehasonlítani a tarifák változását. (Ott sem csökkentek az idő előre haladtával.) Korábban filmekben szereplő autók találkoztak ugyanott. éppúgy látható volt Columbo felügyelő Peugeot 403-as kabriója, mint Janes Bond Aston Martin DB5-öse.
A világ talán legismertebb autója, csak éppen nem pirosban, hanem olívzöldben. A Willy's Jeep katonai használatra született 1961-ben, de a csatazaj elültével a civilek is ráébredtek előnyeire és ezzel egy máig tartó pályafutás vette kezdetét

A világ talán legismertebb autója, csak éppen nem pirosban, hanem olívzöldben. A Willy’s Jeep katonai használatra született 1961-ben, de a csatazaj elültével a civilek is ráébredtek előnyeire és ezzel egy máig tartó pályafutás vette kezdetét

A világ talán legismertebb autója, csak éppen nem pirosban, hanem olívzöldben. A Willy’s Jeep katonai használatra született 1961-ben, de a csatazaj elültével a civilek is ráébredtek előnyeire és ezzel egy máig tartó pályafutás vette kezdetét


Idén olyan témát találtak ki, amit amikor megláttam, kicsit megijedtem, hogy kicsit egysíkú lesz a kiállítás. Úgy hirdették, hogy autókat reklámozó plakátokat lehet majd látni, ami – legalábbis fizikai megjelenését tekintve – elég lapos műfaj. Én jobban szeretem a háromdimenziós, fém-fa-bőr autókat csodálni. Szerencsére ugyanígy gondolkodhattak a kiállítás szervezői is, mert a plakátok csak a hátteret nyújtották a gyönyörűbbnél gyönyörűbb régi autók mögött.

A kiállított típusok közül többet már lehetett látni itt-ott, de azért szép számmal akadt újdonság is. Már csak azért is, mert nemcsak a francia márkák érezték kötelességüknek megjelenni a felhívásra, hanem többek között a Toyota, a Fiat, a Mercedes is képviseltette magát.
Képgalériánkban a felvonultatott veteránok közül próbáltunk meg minél többet megmutatni, és ezzel megidézni a nyolcas pavilon különleges atmoszféráját.