Utasonként beéri negyed liter üzemanyaggal 100 kilométeren az két üléssoros, négyszemélyes tanulmány, amellyel a Renault saját, extrém fogyasztáscsökkentő kísérleteinek eredményét kívánja prezentálni.
Az Eolab tanulmány acél, alumínium és kompozit anyagok keverékéből épül fel, a tetőlemeze magnéziumból, szélvédője ultravékony üvegből készült. Mindez jelentős tömegcsökkentést eredményezett, a Renault azonban nem érte be ennyivel: módosították például a beltéri felületeket borító műanyag paneleket, a tetőoszlopoktól a csomagtér oldalfaláig, amivel további 10 kilót faragtak le az autóból.
A szívócsőnél speciális, nagyon csekély sűrűségű műanyagot alkalmaztak, a háromkilós elemet így 700 grammra fogyasztották. Mindent egybevéve az Eolab 400 kilóval könnyebb, mint egy hasonló méretű Renault Clio.
A fogyasztáscsökkentés másik oszlopa a csekély közegellenállás. A kiváló, 0,235-ös Cw-értéket (a kétszemélyes Volkswagen XL1 hasonló értéke 0,186) részben aktív első és hátsó légterelőkkel, aktív keréktárcsa-burkolatokkal érték el, de a futómű is változik, folyamatosan a lehetséges minimumon tartva a szabad hasmagasságot.
A fenéklemez speciális burkolatot kapott, a tükröket kamerák helyettesítik. A kiváló aerodinamikai teljesítményhez persze különleges beltéri kialakításra is szükség volt: a speciális, ultravékony héjú ülések például kisebb alapterületen biztosítanak megfelelő helykínálatot.
A harmadik sarokkő a hajtáslánc: az egyliteres, háromhengeres benzinmotorhoz (75 LE, 95 Nm) háromfokozatú robotváltó csatlakozik, ennek házán belül kapott helyet a kisméretű villanymotor (50 kW, 200 Nm). Az első két fokozat ez utóbbihoz, a harmadik a belsőégésű motorhoz csatlakozik; így 120 kilométer/óra sebességig tisztán elektromos üzemben fut a gépkocsi. Az elektromos hatótávolság 60 kilométer, az átlagfogyasztás 1,0 l/100 km.
a videó a hirdetés után indul
A modern technika modern kezelőfelületet követelt meg: a 11 colos táblaszámítógép, amelynek alsó részén a klímaberendezés vezérlője található, vízszintesen és függőlegesen is tájolható. Előbbi inkább a vezetőnek, utóbbi az utasoknak is kedvez.
Az adatmegjelenítés is innovatív: ötágú grafikonon ábrázolja a rendszer, hogy a takarékosság öt fő komponense (légellenállás, emelkedő, abroncsellenállás, elektromos fogyasztók, gyorsítás/lassítás) terén éppen hogyan teljesít az autó, illetve a sofőr.