Miután tavaly egy Peugeot 2008 és egy Citroën C3 fedélzetén is láttuk, most ismét előjött a tanulmányok árnyvilágából a PSA csoport sűrített levegős rásegítésű hibridtechnológiája. Az előzetes információk szerint ezen nem változtatott lényegesen a csoport: továbbra is a háromhengeres, 82 lovas PureTech benzinmotorhoz csatlakozik a mozgási energiát fizikai energia (nyomás) formájában tároló rendszer.
Közegellenállás
Az autó új első lökhárítót kapott, amelyen három, folyamatosan változó állású nyíláson át áramlik be a motorházba a levegő, amely részben a motor hűtését, részben a kedvezőtlen légörvények elsimítását célozza. Szintén a homogén légáramlást hivatottak biztosítani az oldalfalon elhelyezett, mozgatható légterelők, míg a kerekeken centrifugálisan zárható lamellák csökkentik a légellenállást.
Tömegcsökkentés
A C4 Cactus jó alany volt a beavatkozásra, hiszen eleve két mázsával könnyebb a normál C4-esnél, ám a francia mérnökök további 100 kilót (avagy 11%-ot) faragtak le róla.
Hatvan százalékkal kisebb fogyasztás
A C4 Cactus a háromhengeres motorral már eleve igen baráti, 4,3 literes átlagfogyasztást produkált. Ebből harminc százalékot faragott le a hibrid hajtáslánc, a fennmaradó százalékokat pedig a fent említett megoldások tüntették el, hogy összejöjjön az áhított 2 l/100 km érték. csakhogy közben a hajtáslánc teljesítménye durván a 110 lóerős, 4,7 literes átlagfogyasztású modellvariánsénak felel meg – ezt figyelembe véve még tekintélyesebb, mintegy 58 százalék a megtakarítás.