A hibrid Outlander sterilen semleges megjelenésén hivatott javítani az izgalmas élekkel és különleges felületkezelésekkel megvadított Concept S.
Az S értelemszerűen a ‘sportos’ rövidítése, ám a japánok a ‘szofisztikált’ jelzőt is behozták a képbe.
Az orr meghatározó eleme az övvonal folytatásaként, a fényszórók sarkában kiinduló, a lámpatesteket alulról keretező, majd a hűtőmaszkot körülírva a ködfényszórók sarkáig húzódó, kettős krómsáv. Hátul hasonló, a gyár által szimbolikus jelentőségűnek mondott krómdíszek találhatók, amelyek a hátsó ajtót az oldalfalakkal összekötve állítólag a biztonság és a dinamizmus érzését ébresztik.
Az üvegszemcsékkel dúsított, ragyogó fehér fényezés ellenpólusaként a beltérben fekete-vörös színvilágot találunk. A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a részletekre: fekete fabetéteket alkalmaztak ezüst ornamentikával, a középkonzol a lakkozott japán fadobozok textúráját hivatott visszaadni, a bőr üléskárpitot kézzel varrták tapasztalt mesterek, vízszintes bordázású párnázata kiemelkedő kényelmet, az oldalsó párnázat határozott megtámasztást ígér; a hangulatot ezüst szegélyvarrás dobja fel.
A műszaki tartalom nem változott: az összkerékhajtású, konnektoros hibrid hajtáslánc egy kétliteres, négyhengeres benzinmotorból, valamint két darab, lítiumion-akkumulátorokból táplálkozó villanymotorból áll.