Elegáns, tágas crossoverként jellemzi hamarosan bemutatásra kerülő utazógépét a Renault. Hogy ez pontosan mit takar, az október másodikai premier alkalmával fog kiderülni, mindenesetre az egykori Avantime-ot idéző sziluett és a nyilvánvalóan megemelt hasmagasság érdekessé teszi az összképet. Megnyugtatóan azonosnak tűnik egyébként a formavilág a tavaly ilyenkor bemutatott Initiale tanulmánnyal, amiről részletesen beszámolt a vezess.hu.
Nevezzék bárminek, az Espace funkcionalitása nem szenvedhet csorbát, így továbbra is lesznek öt- és hétszemélyes kivitelek, mégpedig „zseniális variálhatósággal”.
A Renault állítólag a minőségen is sokat dolgozott, ami a megfelelő anyagok és illesztések mellett a komfortos, moduláris, jó térérzetet kínáló utastérben is megnyilvánul. Utóbbiról még nincsenek képeink, ha lesznek, bemutatjuk őket.
A szabadidőjárműves megjelenés felveti a kérdést, hogy az Espace lebegő középkonzolján találunk-e összkerékhajtás vezérlésére szolgáló kapcsolót. A mögöttes technológia ezt akár lehetővé is tenné: az a CFM1 moduláris padlólemez, amelyet most első ízben alkalmaz a Renault-Nissan szövetség, később a Laguna mellett a Renault Koleos és a NissanX-Trail alapjául is szolgál majd, így a 4×4 reálisnak tűnik.
A leginkább óriási terepkombinak tűnő Espace motorizáltságáról még nincsenek információk, várhatóan a TCe turbós benzinmotorcsalád kis lökettérfogatú tagjai is szerephez jutnak benne.